ترامپ رفتن به خارومیانه را بزرگترین اشتباه تاریخ امریکا خواند

© REUTERS / Yuri Gripasترامپ رفتن به خارومیانه را بزرگترین اشتباه تاریخ امریکا خواند
ترامپ رفتن به خارومیانه را بزرگترین اشتباه تاریخ امریکا خواند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور امریکا حضور چندین دهه‌ای کشورش در خاورمیانه را «بزرگترین اشتباه تاریخ» این کشود خواند و تأکید کرد که نیروهای امریکایی را به خانه بازخواهد گرداند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا بعد از ظهر چهارشنبه به وقت محلی در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید اعلام کرد که حضور امریکا در خاورمیانه بزرگترین اشتباه تاریخ این کشور بوده است.

ترامپ که تصمیمش برای خارج کردن نیروهای امریکایی از شمال شرقی سوریه با انتقادات زیادی حتی در بین جمهوری‌خواهان مواجه شده، در پاسخ به سؤالی درباره واکنش امریکا به آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه پس از خروج نیروهای امریکایی گفت: «آنها [ترکیه و شبه‌نظامیان کُرد] سال‌هاست که با هم مشکل دارند. وقتی به تاریخ نگاه کنید، متوجه می‌شوید که آنها سال‌های زیادی است که از هم متنفرند. ما وارد عمل شدیم تا برای مدتی آنها با یکدیگر کنار بیایند».

ترامپ تایید کرد که دو عضو داعش توسط امریکا به خارج از سوریه منتقل شده اند  - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ تایید کرد که دو عضو داعش توسط امریکا به خارج از سوریه منتقل شده اند

آقای ترامپ گفت: «بگذارید در مورد روابط امریکا با دیگر کشورها این‌گونه بگویم که به نظر من، رفتن به خاورمیانه بزرگترین اشتباهی است که امریکا در تاریخ خود مرتکب شده است. ما نزدیک به 8 تریلیون دالر آنجا هزینه کردیم. ما نظامیان بااستعداد و ارتش قدرتمندی داریم، اما اکنون ما به عنوان یک پولیس عمل می‌کنیم. ما پولیس مناطق شده‌ایم و کاری را انجام می‌دهیم که کشورهای دیگر باید انجام دهند. ما کاری را انجام می‌دهیم که اروپا باید انجامش دهد؛ روسیه باید انجامش دهد؛ عراق باید انجامش دهد؛ ایران باید انجامش دهد؛ ترکیه و سوریه باید انجامش دهند. ما نباید این کار را 7000 مایل دورتر از مرزهای خود انجام دهیم».

رئیس‌جمهور ترامپ در خصوص تهدیدهایی که سناتورهای امریکایی در خصوص تحریم ترکیه به دلیل حمله به نیروهای کُرد متحد امریکا در شمال شرقی سوریه مطرح کرده‌اند نیز گفت:‌«من به رئیس‌جمهور اردوغان نیز این را گفتم، که کاری فراتر از تحریم انجام خواهم داد. من از روز اول حضورم در کاخ سفید تلاش کردم که نگذارم ترکیه این کار را انجام دهد. اما ترکیه در حال حاضر میلیون‌ها پناهنده سوری را در خاک خود پناه داده است و می‌خواهد آنها را به کشورشان بازگرداند. باید ببینیم که او چگونه این کار را انجام خواهد داد؛ با ملایمت یا با خشونت. اگر این کار را با خشونت انجام دهد، اقتصاد ترکیه بهای سنگینی خواهد پرداخت».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала