ترکیه باید به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد

© Photo / Russian Presidential Press Officeیوری اوشاکوف دستیار رئیس جمهور روسیه
یوری اوشاکوف دستیار رئیس جمهور روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اوشاکوف: مسکو ترکیه و کُردها را به خویشتنداری و اقدامات سنجیده دعوت می کند.

به گزارش اسپوتنیک. یوری اوشاکوف دستیار رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه اظهار داشت، که روسیه همه طرفین در سوریه را به اقدامات سنجیده و خویشتنداری دعوت می کند.

یوری اوشاکوف - اسپوتنیک افغانستان
اوشاکوف: مسکو سیگنال راجع به علاقمندی یونان جهت پیوستن به بانک بریکس را شنیده است

اوشاکوف گفت:"ما نگرانی انقره نسبت به محفاظت از امنیت ملی خود را درک می کنیم، ولی در عرصه بین الملل قوانین مهمی وجود دارد که مبنای تلاش مشترک برای مبارزه با تروریسم و برقراری صلح در سوریه است و آن پیش از هر چیز، پایبندی به یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه و احترام به حاکمیت آن است. "

وی خاطر نشان کرد:"با نظر به آغاز عملیات، مهم ترین مسئله خویشتن داری و اقدامات سنجیده طرفین است، تا به اقدامات صورت گرفته جهت حل و فصل سیاسی و پیشبرد روند سیاسی سوریه لطمه ای وارد نشود."

اوشاکوف درباره کمیته قانون اساسی سوریه اظهار داشت: "کمیته قانون اساسی (سوریه) تشکیل شده است و اولین جلسه آن قرار است به تاریخ 29 اکتوبر دایر گردد."

وی افزود، هیچگونه اقدام "نسنجیده ای" نباید مانع برگزاری نشست قریب الوقوع کمیته قانون اساسی شود.

ارتش ترکیه اهداف تعیین‌شده اش در سوریه را تصرف کرد - اسپوتنیک افغانستان
ارتش ترکیه اهداف تعیین‌شده اش در سوریه را تصرف کرد

دستیار رئیس جمهور روسیه با اشاره به احترام به حقوق مردم سوریه، تاکید کرد: "ما معتقدیم که جنبه بشردوستانه باید مورد توجه قرار گیرد و صدمه غیرنظامیان غیرقابل قبول است. ثبات در شمال شرقی سوریه باید با در نظر گرفتن منافع همه گروه های قومی و مذهبی مردم سوریه تامین شود." وی در ادامه افزود: "مسائل جاری در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، اوضاع سوریه، خلیج فارس، یمن و حل و فصل مسائل فلسطین-اسرائیل بحث خواهد شد... در جریان مذاکرات، وضعیت و چشم انداز همکاری های دوجانبه در حوزه های انرژی، کشاورزی، صنعتی، نظامی-فنی و تبادلات فرهنگی-بشردوستانه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت...همچنین بیش از 30 سند بین سازمانی و تجاری به امضا خواهد رسید."

اوشاکوف از سفر پوتین به امارات متحده عربی خبر داد و گفت: " روز سه شنبه (15 اکتوبر) پوتین عازم امارات متحده عربی خواهد شد و قرار است با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و قائم مقام قوماندان عمومی نیروهای مسلح امارات متحده عربی دیدار و گفتگو داشته باشد... قرار است درباره مسائل منطقه ای با تاکید بر تحولات سوریه، لیبیا، یمن و وضعیت منطقه خلیج فارس تبادل نظر صورت گیرد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала