پروفیسور امریکایی 190 هزار دالر پول تحقیقات را در کلوب‌های استریپ مصرف کرد

© Fotolia / Konradbakپروفیسور امریکایی 190 هزار دالر پول تحقیقات را در کلوب‌های استریپ مصرف کرد
پروفیسور امریکایی 190 هزار دالر پول تحقیقات را در کلوب‌های استریپ مصرف کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پروفیسور 56 ساله امریکایی اعتراف کرده است که 190 هزار دالر را که باید در راستای تحقیقات علمی مصرف می‌شد، در خوشگذاری در کلوب‌های استریپ و سپورت‌بارها مصرف کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه دیلی میل، چیکا نوانکپا، پروفیسور دانشگاه درکسل مبلغ 190 هزار دالر را که به عنوان کمک مالی فدرال برای انجام تحقیقات علمی کسب کرده بود، در خوشگذارنی مصرف کرده است.

این مبلغ که توسط نیروهای بحری امریکا، اداره انرژی و بنیاد ملی علمی امریکا پرداخته شده بود، در کلوب‌های استریپ و سپورت‌بارهای شهر فلادلفیای امریکا مصرف شده است.

تیر اندازی در کلوب شبانه لیتل راک در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
تیر اندازی در کلوب شبانه "لیتل راک "در امریکا+ویدیو

در دانشگاه درکسل پس از بررسی‌ها در سال 2017، مسوولین دریافتند که پول تحقیقات در راه‌های دیگری مصرف شده و این موضوع را به حکومت اطلاع دادند.

این مبلغ باید برای انجام تحقیقات در بخش انرژی، علوم طبیعی و مسایل بحری – نظامی، مصرف می‌شد.

نوانکپا پس از اعتراف، از مقامش کنار رفت. وی پرداخت 53.3 هزار دالر – نزدیک به یک سوم مبلغ مصرف‌شده را پذیرفته است.

دانشگاه درکسل موافقه نموده است تا مبلغ 189 هزار دالر را به دولت بپردازد. مسوولین این دانشگاه گفته اند که کنترول بر مصرف کمک‌های مالی را تقویت خواهند بخشید.

نوانکپا قبل از استعفایش در سال 2017 به مدت 27 سال در دانشگاه درکسل کار می‌کرد. وی یکی از مهم‌ترین دریافت‌کنندگان کمک‌های مالی برای عملی‌ساختن پروژه‌ها در این دانشگاه شمرده می‌شود. به گفته خودش، او در طول عمرش بیش از 10 میلیون دالر را به عنوان کمک مالی عملی‌ساختن پروژه‌ها و تحقیقات مختلف، دریافت کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала