کمیسیون انتخابات: تدابیر ویژه برای دفع حملات سایبری روی دست گرفته ایم

© Photo / IEC AFG fbمرکز جمع آوری اطلاعات کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان
مرکز جمع آوری اطلاعات کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات می گوید امنیت سایبری ذخیره گاه مرکزی آرای بایومتریکی کمیسیون مستقل انتخابات را بلند برده اند تا تلاش های حملات سایبری بر این ذخیره گاه مهار شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، محمد حنیف دانشیار، عضو کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید که به دلیل بلند بردن امنیت ذخیره گاه مرکزی آرای بایومتریکی وجلوگیری از حملات سایبری بر این ذخیره گاه سرعت انتقال اطلاعات از دستگاه ها به کندی روبرو شده است.

وی تاکید می‌کند: "سرور ما مهم ترین مسٔله در انتخابات است و ما تدابیر ویژه روی دست گرفتیم که مورد حمله قرار نگیرد، هرچند تلاش های حمله صورت گرفته است. و فعلا با آمدن متخصصین، تاکید ما این است که از بالابودن امنیت سیستم سرور مرکزی اطمینان حاصل نماییم".

سفیر ایران با رئیس کمیسیون مستقل انتخابات دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
سفیر ایران با رئیس کمیسیون مستقل انتخابات دیدار کرد

اما رئیس دبیر خانه کمیسیون مستقل انتخابات تاکید می‌کند که انتقال اطلاعات از دستگاه های بایومتریک به ذخیره گاه مرکزی جریان دارد و تا اکنون هیچ تلاش برای هک شدن این ذخیره گاه در کمیسیون مستقل انتخابات صورت نگرفته است.

حبیب الرحمان ننگ، رئیس دبیر خانه کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید: "هیچ نوع حملات بالایش تاثیر گذار نیست و تا هنوز هیچ نوع شواهدی وجود ندارد که بالای سیستم حملاتی صورت گرفته باشد. پروسه استاپ نشده و فقط دیتا به کندی ارسال می شود".

برای حل چالش تخنیکی و انترنتی دستگاه های بایومتریک و انتقال سریع اطلاعات از این دستگاه ها دو تن از انجنیران شرکت درمالوگ از آلمان به کمیسیون مستقل انتخابات آمده اند و رئیس کمیسیون مستقل انتخابات اطمینان می‌دهد که به زودترین فرصت این چالش حل خواهد شد.

در همین حال کمیسیون مستقل انتخابات تا اکنون توانسته اطلاعات رای دهندگان را از 5 هزار دستگاه بایومتریک و اطلاعات حدود 23 هزار فورم نتایج این دستگاه ها را به ذخیره گاه مرکزی آرای بایومتریک وارد کند.

پیش از این گزارش شده بود که مسئول بخش اطلاعات تکنالوژی (IT) کمیسیون مستقل انتخابات، به دلیل مشکلات در دستگاه های بایومتریک در روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان، از سوی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی ولایت کابل، به لوی سارنوالی کشور معرفی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала