ترکیه احتمال مذاکره با سوریه را رد کرد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه احتمال مذاکره با سوریه را رد کرد
ترکیه احتمال مذاکره با سوریه را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ترکیه میگوید که انقره هرگز با حکومت کنونی سوریه مذاکره نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مولود چلووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان ترک احتمال مذاکره با حکومت فعلی سوریه را رد کرد.

پیش از این سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ضمن تاکید بر لزوم گفتگو بین انقره و دمشق گفت که مسکو قصد دارد در برگزاری این گفتگوها کمک نماید.

وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش به این اظهارات همتای روسی خود گفت: «چگونه و در مورد چه میتوانیم با کسانی که میلیون‌ها شهروند سوریه را کشته‌اند، گفتگو نمایم؟ حکومت اسد (بشار اسد، رئیس جمهور سوریه) نمیتواند سوریه را متحد سازد.»

یادآوری میکنیم، روز گذشته (چهارشنبه، ۹ اکتوبر) رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه تحت نام «چشمه صلح» علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) خبر داد.

در همان روز، قوای هوایی ترکیه شهر راس العین و شماری از شهرهای سوریه در سرحد دو کشور را بمباران نمودند. پس از مدتی، عملیات قوای زمینی اردوی ترکیه نیز آغاز گردید.

شبه نظامیان کُرد سوریه در واکنش به عملیات ترکیه در خاک سوریه، به شهرهای آقچه قلعه و جیلان‌پینار ترکیه حمله نمودند. در نتیجه این حمله ۶ غیرنظامی کشته و ۷۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала