ترامپ تایید کرد که دو عضو داعش توسط امریکا به خارج از سوریه منتقل شده اند

© REUTERS / SITE Intel Groupترامپ تایید کرد که دو عضو داعش توسط امریکا به خارج از سوریه منتقل شده اند
ترامپ تایید کرد که دو عضو داعش توسط امریکا به خارج از سوریه منتقل شده اند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا تایید کرد که ارتش امریکا دو عضو ارشد داعش موسوم به «بیتلز» به خارج از سوریه منتقل کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا با تایید این خبر در صفحه توییتر نوشت: در صورت که کُردها یا ترکیه کنترول خود را از دست دهند، ارتش امریکا پیش از پیش دو عضو داعش موسوم به «بیتلز» مرتبط به سربریدن در سوریه استند را از این کشور به یک مکان امن که توسط امریکا کنترول می‌شود منتقل کرده است. آنها بدترین از بدترین‌ها استند!

پیش از این، واشنگتن پست با استناد به منابع گزارش داده بود که ارتش امریکا حدود 40 نفر را در سوریه بازداشت کرده است که همه آنها چهره‌های مهم گروه تروریستی داعش* استند که در میان آنها یک زن و شوهر بریتانیایی از یک گروه چهار نفری که موسوم به «بیتلز» که قبلاً بازداشت شده بودند استند تا در امریکا محکمه شوند.

پیش از این، تروریست‌ها در زندان‌های کوچک در شمال شرقی سوریه نگهداری می‌شدند که توسط نیروهای «قسد» کنترول می‌شد. اکنون این نیروهای دموکراتیک برای مقابله با ارتش ترکیه، نگهبان را از محل‌ها خارج می‌کنند.

پیش از این رجب طیب اردوغان، رئيس‌جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» علیه نیروهای دموکراتیک سوریه «قسد» و «دولت اسلامی» (داعش)* در سوریه خبر داده بود.

لازم به ذکر است عملیات چشمه صلح نیروهای مسلح ترکیه در شرق فرات در 9 اکتوبر با هدف جلوگیری از ایجاد یک کریدور تروریستی در مرز جنوبی کشور و بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه آغاز شده است.

*داعش گروه تروریستی ممنوع در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала