بازداشت یک گروه چهار نفری طالبان در سالنگ

© Photo / mopw / mopw بازداشت یک گروه چهار نفری طالبان در سالنگ
 بازداشت یک گروه چهار نفری طالبان در سالنگ  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست عمومی امنیت ملی: یک گروه چهار نفری طالبان به اتهام تخریب پایه‌های‌ برق در سالنگ بازداشت گردیدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، ریاست عمومی امنیت ملی روز جمعه، نوزدهم میزان، اعلام کرد که نیروهای قطعات ریاست عمومی امنیت ملی با اجرای یک عملیات ویژه پنجشنبه ‌شب گذشته (۱۸ میزان) یک گروه چهار نفری طالبان را که در انفجار پایه‌های برق در سالنگ جنوبی دست داشتند، بازداشت کرده‌اند.

طبق معلومات ریاست عمومی امنیت ملی، این افراد از طالبان محل بودند که از روستای «آهنگران» ولسوالی سالنگ طی عملیات نیروهای این ریاست بازداشت شدند.

 ریاست عمومی امنیت ملی گفته است که این گروه چهار نفری رییس شرکت برشنا را تهدید کرده بود که اگر ۱۰۰ هزار دالر امریکایی پرداخت نکند، پایه‌های برق را منفجر می‌کند.

در اعلامیه‌ای که از سوی ریاست عمومی امنیت ملی منتشر شد، آمده است: «افراد بازداشت شده به‌ نام‌های دل‌آغا مشهور به «مماتی»، فدامحمد حیران، محمد‌شفیع و آغاشیرین اعتراف کرده‌اند که چندی پیش نظر به هدایت رهبری‌شان با رییس برشنا تماس گرفته و از او تقاضای یک‌ صد هزار دالر امریکایی کرده و او را اخطار دادند که اگر برای‌شان پول پرداخت شود، پایه‌های برق را انفجار خواهند داد».

کابل بی برق شد - اسپوتنیک افغانستان
کابل بی برق شد

ریاست عمومی امنیت ملی گفته است که رییس شرکت برشنا از پرداخت پول به این گروه خودداری کرد و به همین دلیل گروه چهار نفری طالبان که بازداشت شده‌اند، دست به انفجار پایه‌های برق زده‌اند.

طبق معلومات امنیت ملی، این گروه چهار نفری از ماه جوزا سال روان به این سو تا اکنون سه بار پایه‌های برق را در مربوطات ولسوالی سالنگ منفجر و تخریب کرده‌‌اند.

پیش از این پایه‌های‌ برق‌ وارداتی، درشانزدهم میزان، توسط افراد مزبور در سالنگ تخریب و منفجر شده‌ است.

 

گفتنی‌ست، قطع برق نه تنها کابل پایتخت و چند ولایت دیگر را به تاریکی فرو برده بود، بلکه سیستم آب‌رسانی را نیز در این چند ولایت مختل کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала