راکت جدید روسیه در مقابل امریکا

© Sputnik / Pavel Lisitsyn /  مراجعه به بانک تصاویر راکت جدید روسیه در مقابل امریکا
راکت جدید روسیه در مقابل امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پوتین از طرحریزی راکت برد متوسط و کوتاه در جواب به اقدام امریکا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، روز جمعه 11 اکتوبر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جریان جلسه شورای سران کشورهای عضو اتحادیه دول مشترک المنافع اعلام نمود که فدراسیون روسیه در پاسخ به اقدامات ایالات متحده، به تولید راکت های با برد متوسط ​​و کوتاه تر اقدام خواهد کرد.

FGM-148 Javelin - اسپوتنیک افغانستان
امریکا راکت "قاتل سربازان روسی" را آزمایش نمود+عکس

پوتین گفت: "چون حالا ایالات متحده با راکت های برد کوتاه و متوسط مجهز شده اند،طبعاً که اکنون ما نیز در این عرصه کار خواهیم کرد".

پوتین خاطرنشان كرد كه عدم اطمینان پیرامون دورنمائی تمدید پیمان كاهش تسلیحات تعرضی استراتژیكی جهان را به مسابقات تسلیحاتی سوق می دهد. به گفته وی ، مقامات امریکایی هنوز تصمیم نگرفتند که این سند را تمدید کنند.

در 7 اکتوبر، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در امریکا از واشنگتن خواست تا روی راکت های برد متوسط ​​و کوتاهتر بنشیند.پیمان حذف راکت های برد متوسط و کوتاه در سال 1987 بین اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده منعقد شد که به اساس آن تولید و استقرار راکت های بالستیک و کروز با برد متوسط ​​و کوتاهتر از این دو کشور منع گردید.

در 2 فبروری، پروسه خروج واشنگتن از این پیمان آغاز شد و مسکو را به عدم رعایت پاراگرافهای این سند به دلیل راکت 99M72 روسی متهم کرد. وزارت دفاع روسیه با نشان دادن راکت مشخص شده در جلسه توجیهی برای ضمیمه های نظامی خارجی در ژانویه 2019 ، ادعاهای مربوط به نقض توافق را تکذیب کرد.

در نتیجه ، قرارداد راکت های برد کوتاه و متوسط به تاریخ 2 آگوست 2019 به ابتکار ایالات متحده منقضی شد و در 19 اوگست ، واشنگتن آزمایش راکت های کروز زمینی را در جزیره سن نیکلاس کالیفرنیا با برد پرواز بیش از 500 کیلومتر انجام داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала