دلیل اصلی آغاز عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه

© AFP 2023 / Delil Souleimanدلیل اصلی آغاز عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه
دلیل اصلی آغاز عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات ترکی میگویند که «وعده خلافی» امریکا، انقره را به آغاز عملیات نظامی در خاک سوریه مجبور کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، مولود چلووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان ترک اظهار داشت که ادامه کمک‌های تسلیحاتی ایالات متحده به شبه نظامیان کُرد سوریه، انقره را مجبور ساخت تا عملیات «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز نماید.

مولود چلووش اوغلو: «نخست امریکایی‌ها به ما گفتند: صبر کنید، ما نیروهای مان را خارج میکنیم. ما منتظر ماندیم ولی آنها نیروهای خود را خارج نکردند. سپس روی گزمه مشترک توافق کردیم، اما این یک اقدام نمایشی بود. علیرغم این، آنها کمک‌های تسلیحاتی خود را به شبه نظامیان کُرد سوریه ادامه دادند. ما این وضعیت را بسیار دیر تحمل نمودیم و سرانجام صبر ما به پایان رسید. ما با توجه به شرایط موجوده در میدان تصمیم آغاز عملیات را گرفتیم.»

یادآوری میکنیم، روز گذشته (چهارشنبه، ۹ اکتوبر) رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه تحت نام «چشمه صلح» علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) خبر داد.

در همان روز، قوای هوایی ترکیه شهر راس العین و شماری از شهرهای سوریه در سرحد دو کشور را بمباران نمودند. پس از مدتی، عملیات قوای زمینی اردوی ترکیه نیز آغاز گردید.

شبه نظامیان کُرد سوریه در واکنش به عملیات ترکیه در خاک سوریه، به شهرهای آقچه قلعه و جیلان‌پینار ترکیه حمله نمودند. در نتیجه این حمله ۶ غیرنظامی کشته و ۷۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала