روسیه در شورای امنیت از اعلامیه امریکا در مورد عملیات ترکیه در سوریه حمایت نکرد

© Sputnik / Nancy Sisel /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه در شورای امنیت از اعلامیه امریکا درباره عملیات ترکیه در سوریه حمایت نکرد
روسیه در شورای امنیت از اعلامیه امریکا درباره عملیات ترکیه در سوریه حمایت نکرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه با اعلامیه امریکا در شورای امنیت، سازمان ملل متحد، در باره وضعیت پیرامون عملیات نظامی ترکیه در سوریه مخالفت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، روز گذشته ، اعضای شورای امنیت در مورد اقدامات آنکارا در سوریه  گفتگو کردند، اما سند نهایی تصویب نشده است.

در این جلسه، پیش نویس اعلامیه امریکا، مورد بررسی قرار گرفت، که در آن امریکا و شرکای اروپایی او از عملکرد ترکیه در سوریه ابزار نگرانی کردند.

ترکیه یکی از هدف های اصلی در سوریه را تصرف کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه یکی از هدف های اصلی در سوریه را تصرف کرد

در این سند پیش نویس، که آژانس خبری «ریا ریووستی» گفته شده است که اعضای شورای امنیت از آنکارا می خواهند که درگیری‌ها را با همسایه‌اش متوقف کند.

در این اعلامیه آمده است، آنچه ترکیه را نگران ساخته است باید از طریق دیپلماتیک حل شود،  همچنان عملکرد ترکیه در سوریه یک تجاوز است.

چرا روسیه با نویس اعلامیه امریکا مخالفت نشان داد؟

به گزارش رسانه‌ها، روسیه این اعلامیه را تائید نکرد، زیرا مطابق با موضع مسکو نیست، وزارت امور خارجه روسیه، با نشر یک بیانیه، گفته بود، که روسیه، به طور جدی نگران اوضاع شمال روسیه است.

به باور دیپلمات ها، روسیه هیچ تردید ندارد، که هدف اصلی ترکیه، مبارزه با تروریستم، و تضمین امنیت این کشور است، در حقیقت همه کشورهای منطقه از این حملات استفاده می کنند.

وزارت خارجه روسیه تاکید می کند که صلح و ثبات در این بخش از سوریه، فقط با گفتگوهای موثر و احترام گذاشتن متقابل، بین دولت و کردها که بخشی جدایی ناپذیر در جامعه سوریه هستند، حاصل می شود.

پوتین: سوریه باید از حضور نظامی خارجی آزاد شود - اسپوتنیک افغانستان
پوتین: سوریه باید از حضور نظامی خارجی ها آزاد شود

مسکو تائید کرده است که آماده همکاري چنین گفتگو است، وزارت خارجه روسیه می افزاید که برای جلوگیری از بی ثبات سازی بیشتر اوضاع در شمال شرقی روسیه، و جلوگیری کشته شدن غیر نظامیان، روسیه از همه طرف‌ها درگیری می خواهد، با خویشتنداری و دقت بسیار اعمال انجام شده، همه در منطقه باید به حاکمیت ارضی سوریه احترام بگذارند.

درست سه روز پیش، رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان از آغاز عملیات زیر نام «چشمه صلح» در سوریه خبر داد. این عملیات باعث انتقاد شدید برخی از کشورهای همسایه و همچنین ایالات متحده و اتحادیه اروپا گردید، مقامات سوریه همچنان از عملکرد ارتش ترکیه انتقاد کرده و آنها را تجاوز خوانده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала