واکنش ارگ به گفته های ترامپ: حضور نظامیان خارجی در افغانستان ادامه دارد

© Photo / M.Naderiواکنش ارگ به گفته های ترامپ: حضور نظامیان خارجی در افغانستان ادامه دارد
واکنش ارگ به گفته های ترامپ: حضور نظامیان خارجی در افغانستان ادامه دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری با واکنش به گفته‌های اخیر رئیس جمهور امریکا، دونالد ترامپ، می گوید که هنوز افغانستان نیازمند به ادامه حضور نیروهای امریکایی در مبارزه مشترک با هراس افگنان است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آریانا نیوز، رئیس جمهور امریکا، گفته است که زمان خروج نظامیان این کشور از افغانستان فراه رسیده است، اما ارگ می گوید که این کشور باید مبارزه در برابر هراس‌افگنی، فضا صلح پایدار و ثبات دوامدار را در افغانستان آماده کند.

 ترامپ: زمان بازگشت نیروهای ما از افغانستان فرا رسیده   - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: زمان بازگشت نیروهای ما از افغانستان فرا رسیده

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری، میگوید: “موجودیت نیروهای امریکایی در افغانستان به منظور این بود تا لانه‌های هراس افگنان خشکانیده شود و از بین برده شود، هنوز هم نیاز است که مشترکاٌ این مبارزه را به پیش ببریم و شرایط را آماده بسازیم برای انیکه دیگر تهدیدی متوجه هر دوکشور وجود نداشته باشد.

در همین حال، شماری از احزاب سیاسی نیز می گویند ه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان باید مسئولانه و مطابق به شرایط کشور باشد، تا افغانستان دوباره به بی‌ثباتی سیاسی برود.

محمد ناطقی، معاون حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، اظهار میدارد:این خروج باید مسئولانه باشد، یعنی خروج نباید عوارض خیلی وحشتناک به دنبال داشته باشد، خروج باید بر اساس یک برنامه صورت گیرد.

فعالان سیاسی نیز می گویند که نیاز است نیروهای خارجی با توافق این کشور را ترک کنند،و افغان‌ها برای نرفتن به یک جنگ دیگر، باید با هم به توافق سیاسی برسند.

سیدمحمد حریق، فعال سیاسی، میگوید: با حفظ نیروهای بین‌المللی الی ختم پروسه صلح باید توافق شود، و نیروهای خارجی مطابق یک چارچوکات افغانستان را ترک کنند.

چهارده هزار نظامی امریکایی در افغانستان در حال حاضر حضور دارد، هر چند که با توافق میان طالبان و امریکا، قرار بود که روند تدریجی خروج نیروهای امریکایی از این کشور آغاز شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала