خطر آهسته راه رفتن پس از 45 سالگی مشخص شد

© Photo / Pixabay/Free-Photosخطر آهسته راه رفتن پس از 45 سالگی مشخص شد
خطر آهسته راه رفتن پس از 45 سالگی مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان می‌گویند سرعت قدم زدن افراد در دهه چهارم زندگی می‌تواند نشاندهنده سرعت کهولت و پیری مغز و بدن باشد.

به گزارش اسپوتنیک، نتایج تحقیق دانشمندان دانشگاه های انگلیس و امریکا که در مجله علمی JAMA  منتشر شده می گوید که ، افرادی که آهسته‌تر راه می‌روند، مغزهای کاهلتری را دارا اند.

در این تحقیق که از سوی دانشمندان دانشگاه کالج شاهی لندن و دانشگاه دوک امریکا برگزار شد، بیش از هزار تن شهروندان نیوزلند که بیش از 45 سال عمر داشتند، شرکت نمودند.

محققان می‌گویند از سه سالگی نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد افراد بعدها زندگی سالم‌تری خواهند داشت یا نه.

 محققان می‌گویند افرادی که در دهه چهار زندگی خود آهسته راه می‌روند، بدنشان با سرعت بیشتری پیرتر می‌شود. همچنین صورت آنها سالخورده‌تر نشان می‌دهد و مغزشان هم به نسبت کوچک‌تر است.

شرکت‌کنندگان در این مطالعه همچنین آزمایش‌های بدنی، تست عملکرد مغز و اسکن مغزی انجام دادند. آنها در دوران کودکی، هر چند سال یکبار آزمایش‌های شناختی انجام داده بودند.

در کل، افرادی که آهسته راه می‌روند نسبت به افرادی که سریع‌تر قدم می‌زدند، علایم "سالخوردگی سریع‌تر" را با ریه‌ها، دندان‌ها و سیستم ایمنی‌شان نشان دادند و در وضعیت بدتری بودند.

یافته غیر منتظره‌تر این بود که اسکن مغز نشان داد که افرادی که آهسته راه می‌روند، به احتمال قوی مغزهای پیرتری دارند.

محققان دریافتند که می‌توانند با استفاده از نتایج آزمون‌های هوش، زبان و مهارت‌های حرکتی افراد در سه سالگی، سرعت قدم زدن آنها را در 45 پیش‌بینی کنند.

کودکانی که در بزرگسالی آهسته‌ترین بودند به طور متوسط بهره هوشی آنها 12 امتیاز کمتر از افرادی بود که 40 سال بعد در بزرگسالی در راهپیمایی، سریع‌ترین بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала