آزادسازی ولسوالی دشت ارچی کندز از تصرف طالبان

© Sputnikکندوز
کندوز  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع ارتش در زون شمال‌شرق کشور از بازپس‌گیری ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز از نزد گروه طالبان خبر داده‌اند.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل،  قول اردوی 217 پامیر در اعلامیه‌ای گفته است که نیروهای امنیتی و دفاعی موفق شده‌اند که ولسوالی دشت ارچی را از وجود جنگ‌جویان گروه طالبان پاکسازی کنند.

در اعلامیه همچنان آمده است که بیرق سه رنگ کشور حوالی ساعت 1:30دقیقه‌ی شب گذشته (جمعه، 19 میزان) در ولسوالی دشت ارچی به اهتزار درآمده است.

قول اردوی 217 پامیر در مورد تلفات جنگ‌جویان گروه طالبان و همچنان نیروهای امنیتی و دفاعی جزئیات ارایه نکرده است.

در همین حال عصمت‌الله مرادی، سخن‌گوی والی کندز درصحبت با خبرنگاران گفت که در جریان عملیات تصفیوی نیروهای امنیتی و دفاعی در ولسوالی دشت ارچی، به جنگ‌جویان گروه طالبان تلفات سنگین وارد شده است.

آقای مرادی آمار دقیق از تلفات دو طرف ارایه نکرد. او گفت که به‌دلیل کارنکردن شبکه‌های مخابراتی در ساحه، آخرین جزئیات تا کنون در دسترس‌شان قرار نگرفته است.

سخن‌گوی والی کندز تأکید کرد که در حال حاضر نیروهای امنیتی و دفاعی در ولسوالی حضور دارند و در ساحاتی از این ولسوالی که زیر تهدید قرار دارد، نیز عملیات تصفیوی به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

این در حالی است که ولسوالی دشت ارچی کندز در تاریخ شانزدهم سنبله سال جاری در نتیجه‌ی حملات تهاجمی جنگ‌جویان گروه طالبان، برای سومین بار در طول چهار سال گذشته به‌دست این گروه سقوط کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала