واکنش ترکیه به تحریم‌های احتمالی امریکا

© Sputnik / Hikmet Durgunانتقال تجیزات ترکیه به سوریه
انتقال تجیزات ترکیه به سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور هرگونه اقدام علیه تلاش‌هایش برای مبارزه با تروریسم را تلافی می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، حامی آکسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه  اعلام کرد که انقره هرگونه اقدام علیه تلاش‌های خود برای مبارزه با تروریسم را تلافی خواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: «ترکیه در حال مبارزه با سازمان‌های تروریستی است که تهدیدی برای امنیت ملی‌اش ایجاد کرده است».

در ادامه این بیانیه آمده است:«هیچ کسی نباید تردیدی کند که هرگونه اقدامی که علیه تلاش‌های ترکیه انجام شود تلافی خواهد شد.»

پیشتر، «استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری امریکا اعلام کرد: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور مجوز تحریم‌های جدید علیه ترکیه را صادر کرده است. 

وزیر خزانه‌داری امریکا این تحریم‌ها را «قابل‌توجه» خواند اما در عین حال تأکید کرد: «اگرچه مجوز وضع تحریم‌های شدید علیه ترکیه برای وزارت خزانه‌داری امریکا صادر شده است، اما فعلاً قصد نداریم تحریمی علیه ترکیه وضع کنیم.»

ارتش ترکیه پس از اعلام تصمیم دولت ترامپ برای خارج کردن نیروهای امریکایی از شمال شرقی سوریه، نیروها و تجهیزات نظامی خود را در مرز مشترک با سوریه مستقر کرد و از بعد از ظهر روز چهارشنبه (9اکتبر) نیز عملیات نظامی خود علیه نیروهای کُرد را آغاز کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала