کنسرت تاریخی "دختران خورشید" در آسترالیا

© Photo / انستیتوت ملی موسیقی افغانستانانستیتوت ملی موسیقی افغانستان
انستیتوت ملی موسیقی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آرکستر زهره ، با اجرای کنسرت با شکوه در سالون «بلک وود» دانشگاه موناس شهر ملبورن، دربرابر بیش از یک هزارو پنج‌صد تن هنرنمایی می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، آرکستر زهرۀ انستیوت ملی موسیقی افغانستان، یگانه آرکستر دختران کشور، برای گرامی‌داشت از پنجاه ساله‌گی روابط افغانستان و آسترالیا، به آن کشور رفته‌است، برای نخستین‌بار، امروز (شنبه، 20 میزان) یک کنسرت تاریخی را درآسترالیا اجرا می‌کند.

برای تماشای کنسرت امروز در شهر میلبورن، یک هزارو پنج صد تکت اختصاص یافته بود که این تکت‌‎ها، در زمان کوتاهی به فروش رسیدند.

آرکستر زهره، از سوی سفارت افغانستان در کنبرا و با همکاری دولت فدرال ایالت نیو ساوت ولز و نهادهای علمی و فرهنگی، برای گرامی‌داشت از پنجاهمین سال‌گرد روابط دیپلماتیک افغانستان و آسترالیا به این کشور دعوت شده‌است.

 

انستیتوت ملی موسیقی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
انستیوت ملی موسیقی افغانستان، نامزد یک جایزه معتبر دیگر شد

وحید ویسی، سفیر افغانستان در آسترالیا می‌گوید که حضور آرکستر زهره در آسترالیا نوع دیدگاه مردم این کشور به افغانستان را تغییر می‌دهد.

قراراست آرکستر زهره به روز دوشنبه نیز کنسرتی را در «اوپیرا هاوس» شهر سیدنی آسترالیا اجرا کند.

ارکستر زهره، چند سال پیش از سوی احمدناصر سرمست، همچون بخشی از انستیتوت ملی موسیقی افغانستان ایجاد شد.

 

اهدای مدال علامه سید جمال الدین به داکتر احمد سرمست رئیس انستیتوت موسیقی ا - اسپوتنیک افغانستان
اعطای مدال علامه سید جمال الدین افغان به داکتر احمد سرمست از سوی رئیس جمهور

آقای سرمست نیز در این سفر، آرکستر زهره را همراهی می‌کند در صحبت با طلوع نیوز ابراز داشت: «برنامه طوری تنظیم شده که نه تنها یک برنامۀ کنسرت موسیقی باشد بل‌که در این برنامه گوشه‌‎های مختلف موسیقی افغانستان و نتوع موسیقی که در افغانستان وجود دارد به نمایش گذاشته می‌شود. به این ترتیب ما می‌خواهیم زیبایی‌های افغانستان را به تصویر بکشیم و این زیبایی‌ها را با مردم جهان شریک بسیازیم.»

در ارکستر زهره، نزدیک به بیست دختر که چهارده تا بیست ساله استند، حضور دارند. آنان تاکنون در چندین کشور کنسرت‌هایی را اجرا کرده‌اند و در هر جا، به گرمی ازآنان استقبال شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала