ترامپ: زمان بازگشت نیروهای ما از افغانستان فرا رسیده

© REUTERS / Joshua Roberts ترامپ: زمان بازگشت نیروهای ما از افغانستان فرا رسیده
 ترامپ: زمان بازگشت نیروهای ما از افغانستان فرا رسیده   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده بار دیگر در یک تجمع انتخاباتی ابراز داشت که زمان بازگرداندن نیروهای امریکایی از افغانستان فرا رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور امریکا در یک گردهمایی انتخاباتی گفت: قرار بود مدت کوتاهی در افغانستان باشیم اما اکنون نزدیک به 19 سال است که در آنجا حضور داریم؛ وقت آن است که نیروهایمان به خانه‌هایشان بازگردند.

ترامپ در حالی این اظهارات را مطرح کرد که دیگر نامزدان انتخابات ریاست جمهوری امریکا نیز در تبلیغات انتخاباتی خود بر خروج نظامی از افغانستان تاکید دارند.

ترامپ رفتن به خارومیانه را بزرگترین اشتباه تاریخ امریکا خواند  - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ رفتن به خارومیانه را بزرگترین اشتباه تاریخ امریکا خواند

رئیس جمهور امریکا در زمان تبلیغات انتخاباتی‌اش در سال 2016 نیز به خروج نیروها از افغانستان و پایان دادن به جنگ‌های طولانی امریکا وعده داده بود اما در عمل شمار نظامیان امریکایی در افغانستان را افزایش داد و جنگ در این کشور را نیز تشدید کرد.

پیش از این نیز جنرال های امریکایی بارها مخالفت خود را با خروج نیروها از افغانستان اعلام کرده‌اند زیرا حضور نظامی را بزرگترین اهرم واشنگتن علیه مخالفان مسلح دولت افغانستان می‌دانند.

ترامپ چندی پیش از لغو مذاکرات با طالبان به رسانه‌ها گفته بود که حتی در صورت توافق و خروج نظامیان این کشور از افغانستان، امریکا حضور اطلاعاتی بسیار قوی را در این کشور حفظ خواهد کرد.

تاکید رییس جمهور ترامپ به بازگرداندن سربازان امریکایی از جنگ در حالی صورت می‌گیرد که مذاکرات امریکا با طالبان برای پایان جنگ در افغانستان متوقف شده است.

در ادامۀ مذاکرات زلمی خلیلزاد، فرستاده امریکا برای صلح افغانستان با گروه طالبان، انتظار می‌رفت توافقنامه‌ای میان امریکا و طالبان امضا شود، اما به دلیل ادامۀ خشونت‌ها در افغانستان، آقای ترمپ از امضای آن خودداری کرد.

گروه طالبان به تازه‌ترین اظهارات آقای ترامپ نیز واکنش نشان داده و از آن استقبال کرده است.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در تویتر خود نوشته که حرف‌های آقای ترامپ می‌رساند که مردم امریکا نیز خواهان خروج سربازان کشورشان از افغانستان اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала