تلاش ناکام هکرها برای حمله به «سرور مرکزی» کمیسیون انتخابات

© Photo / IEC AFG fbمرکز جمع آوری اطلاعات کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان
مرکز جمع آوری اطلاعات کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که سرور رای‌گیری الکترونیکی این نهاد بارها هدف حملات سایبری قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "هشت صبح" اعضای رهبری دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات به نقل از شرکت درملوک گفته‌اند که تلاش هکرها برای حمله بر «سرور مرکزی» این کمیسیون ناکام بوده است.

حبیب‌الرحمان ننگ، رییس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات در یک نشست خبری گفته است که مسئولیت تأمین امنیت سایبری سرورها به‌دوش شرکت درملوک است.

 نامزدان دو تیم پیشتاز در انتخابات جریمه می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
نامزدان دو تیم پیشتاز در انتخابات جریمه می‌شوند

به گفته‌ی او، براساس معلومات شرکت درملوک، تلاش‌های زیادی از سوی هکرها برای حمله به «سرور مرکزی» صورت گرفته، اما بی‌نتیجه بوده است. در مورد این که حمله‌ی هکرها از سوی کدام جناح صورت گرفته، چیزی گفته نشده است.

به گفته‌ی او، این مشکلات در سرورهای شرکت درملوک است، به همین دلیل دو کارمند فنی شرکت درملوک روز چهارشنبه برای حل این مشکل به کابل آمده‌اند. درملوک یک شرکت آلمانی است که دستگاه‌های بیومتریک برای انتخابات افغانستان را فراهم کرده است.

رییس دارالانشای کمیسیون انتخابات تأکید کرده است که معلومات دوهزار دستگاه بیومتریک‌شده نیز به‌زودی وارد سیستم خواهد شد.

وی همچنین از ادامه روند شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خبر داده و گفت که اقدامات حفاظتی برای پیشگیری از این نوع حملات انجام شده است.

گفتنی است در 28 سپتامبر امسال چهارمین انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان از زمان سرنگونی طالبان در سال 2001 تاکنون برگزار شد.

این انتخابات برای حفظ امنیت مردم و پیش‌گیری از حملات احتمالی شبه‌نظامیان طالبان تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.

در این انتخبات که 2 میلیون و 695 هزار نفر از مجموع 9 میلیون و 600 هزار واجد شرایط رای دادن شرکت کردند، 14 نامزد برای تصدی سمت ریاست جمهوری افغانستان با هم به رقابت پرداختند.

میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در سال 2014 بیش از 50 درصد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала