تلویزیون دولتی سوریه از تصرف ناحیه مسکونی سلوک توسط ارتش ترکیه خبر داد

© AP Photo / Lefteris Pitarakisتلویزیون دولتی سوریه از تصرف ناحیه مسکونی سلوک توسط ارتش ترکیه خبر داد
تلویزیون دولتی سوریه از تصرف ناحیه مسکونی سلوک توسط ارتش ترکیه خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شبکه تلویزیونی دولتی سوریه گزارش داده است که نیروهای ترکی ناحیه مسکونی سرحدی سلوک واقع در شمال شرق ولایت رقه در سوریه را تصرف کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی Ikhbariya گزارش داده است: "نیروهای رژیم ترکی ناحیه مسکونی سلوک در شمال شرق رقه را اشغال کرده اند".

روز شنبه (۱۲ اکتوبر) وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که شهر راس العین که یک شهر استراتژیک و مهم است تحت کنترول نیروهای مسلح ترکیه و اپوزیسیون "ارتش آزاد سوریه" که در شمال سوریه عملیات انجام می‌دهند، درآمده است.

اتحادیه کشورهای عرب خواستار پایان فوری عملیات ترکیه در سوریه شد - اسپوتنیک افغانستان
اتحادیه کشورهای عرب خواستار پایان فوری عملیات ترکیه در سوریه شد

رجب طیب اردوغان، رئيس جمهور ترکیه به تاریخ ۹ اکتوبر از آغاز عملیات نظامی "چشمه صلح" در شمال سوریه که هدف آن با حزب ممنوعه در ترکیه (حزب کارگر کردستان) و گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش) است، خبر داد. نیروهای هوایی همان روز بر شهرهای راس العین و چند شهر دیگر سوریه واقع در سرحد دو کشور، حملات انجام دادند. سپس عملیات زمینی آغاز شد. مقامات سوریه بارها سیاست اشغال‌گرانه ترکیه را محکوم کرده اند. روسیه اعلام کرده است که ترکیه باید از اقداماتی که می‌تواند سر راه پروسه حل و فصل بحران سوریه که از سال ۲۰۱۱ آغاز شده، قرار بگیرد، خودداری کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала