روسیه: امریکا با عدم پرداخت قروض سازمان ملل در پی اختلال کار سازمان است

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: امریکا با عدم پرداخت قروض سازمان ملل در پی اختلال کار سازمان است
روسیه: امریکا با عدم پرداخت قروض سازمان ملل در پی اختلال کار سازمان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرضداری ایالات متحده امریکا از سازمان ملل متحد نشان‌دهنده تلاش‌های واشنگتن برای ایجاد اختلال در کار این سازمان است – وزارت خارجه روسیه.

به گزارش اسپوتنیک، اخیراً انتونیو گوترش، سرمنشی سازمان ملل متحد از وضعیت بد مالی سازمان ملل متحد خبر داد. براساس آمار تاریخ ۹ اکتوبر سال ۲۰۱۹، بیش از ۵۰ کشور به شمول ایالات متحده امریکا، کمک‌های مالی سال جاری را به بودجه سازمان ملل متحد نپرداخته اند.

صرفه جویی در سازمان ملل به دلیل کمبود بودجه - اسپوتنیک افغانستان
صرفه جویی در سازمان ملل به دلیل کمبود بودجه

وزارت خارجه روسیه با نشر یک اعلامیه گفته است: "باید خاطر نشان ساخت که کشوری که بیشترین مبلغ را در سال‌های اخیر نپرداخته است، ایالات متحده امریکا می‌باشد. قرض آنها از بودجه دایمی سازمان ملل متحد بالاتر از یک میلیارد دالر است. تلاش‌های واشنگتن برای مختل ساختن کار سازمان آشکار است: در کنار با سیاست‌های غیرقابل پیش بینی و مغرضانه مبنی بر صدور ویزای امریکایی به اعضای هیات، از ابزارهای مالی نیز استفاده می‌کند".

در ماه سپتمبر مقامات امریکایی به برخی از اعضای هیئت روسی ویزای برای اشتراک در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و همچنان نشست کمیته اول این سازمان، ندادند.

قبل از این چاندرو راماناتان، دستیار سرمنشی سازمان ملل متحد، از مبلغ قرضداری کشورهای مختلف از این سازمان پرده برداشت. به گفته وی، "ایالات متحده امریکا مبلغ ۶۷۴ میلیون دالر در سال جاری و مبلغ ۳۸۱ میلیون دالر از سال‌های گذشته از بودجه دایمی قرضدار است".

به گفته وی، مبلغ عمومی قرضداری از بودجه دایمی سازمان ۱.۳۸۵ میلیارد دالر می‌باشد. وی خاطر نشان ساخت که ۹۷ درصد این مبلغ مربوط به هفت کشور می‌شود: ایالات متحده امریکا، برازیل، ارجنتاین، مکسیکو، ایران، اسرائيل و ونزوئلا.

بدین ترتیب، در ماه نومبر سال جاری دفتر سرمنشی سازمان ملل متحد با مشکلات پرداخت معاش کارمندان این دفتر و دیگر مصارف خدماتی و تدارکاتی، مواجه خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала