اردوغان: در حملات از جانب سوریه بر شهرهای سرحدی ترکیه ۱۸ تن کشته شدند

© REUTERS / Murat Cetinmuhurdar/Presidential Press Officeاردوغان: در حملات از جانب سوریه بر شهرهای سرحدی ترکیه ۱۸ تن کشته شدند
اردوغان: در حملات از جانب سوریه بر شهرهای سرحدی ترکیه ۱۸ تن کشته شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور ترکیه می‌گوید که در نتیجه حملات از جانب گروه‌های کُردی در خاک سوریه بر شهرهای سرحدی ترکیه، ۱۸ تن کشته و ۱۴۷ تن دیگر زخمی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئيس جمهور ترکیه گفته است: "شمار مجموعی تروریست‌ها که در جریان عملیات «چشمه صلح» منهدم شده اند به ۴۹۰ تن می‌رسد، از آنجمله ۴۴۰ تن شان کشته شده اند. بر مناطق مسکونی سرحدی ترکیه ۶۵۲ بار حملات راکتی – خمپاره‌یی از سوریه صورت گرفته است. در نتیجه حملات ۱۸ فرد ملکی کشته و ۱۴۷ تن دیگر زخمی شده اند".

تلویزیون دولتی سوریه از تصرف ناحیه مسکونی سلوک توسط ارتش ترکیه خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
تلویزیون دولتی سوریه از تصرف ناحیه مسکونی سلوک توسط ارتش ترکیه خبر داد

به گفته اردوغان، در جریان عملیات دو نظامی ترکی و ۱۶ "مبارز ارتش آزاد سوریه" کشته شده اند.

رجب طیب اردوغان، رئيس جمهور ترکیه به تاریخ ۹ اکتوبر از آغاز عملیات نظامی "چشمه صلح" در شمال سوریه که هدف آن با حزب ممنوعه در ترکیه (حزب کارگر کردستان) و گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش) است، خبر داد. نیروهای هوایی همان روز بر شهرهای راس العین و چند شهر دیگر سوریه واقع در سرحد دو کشور، حملات انجام دادند. سپس عملیات زمینی آغاز شد. مقامات سوریه بارها سیاست اشغال‌گرانه ترکیه را محکوم کرده اند. روسیه اعلام کرده است که ترکیه باید از اقداماتی که می‌تواند سر راه پروسه حل و فصل بحران سوریه که از سال ۲۰۱۱ آغاز شده، قرار بگیرد، خودداری کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала