ترامپ: جنگ‌ها باید پایان یابند

© AP Photo / Evan Vucciترامپ: جنگ‌ها باید پایان یابند
ترامپ: جنگ‌ها باید پایان یابند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا گفته است که جنگ‌های بی پایان باید تمام شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیز، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، شبه گذشته تاریخ 13 اکتوبر در اظهارتی گفته است که باید جنگ‌های درازمدت پایان یابد.
گفته‌های وی درحالی انجام می‌شود که روز گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهور امریکا در یک گردهمایی انتخاباتی گفت: قرار بود مدت کوتاهی در افغانستان باشیم اما اکنون نزدیک به 19 سال است که در آنجا حضور داریم؛ وقت آن است که نیروهایمان به خانه‌هایشان بازگردند.
ترامپ چندی پیش از لغو مذاکرات با طالبان به رسانه‌ها گفته بود که حتی در صورت توافق و خروج نظامیان این کشور از افغانستان، امریکا حضور اطلاعاتی بسیار قوی را در این کشور حفظ خواهد کرد.

دولت سوریه می خواهد که نیروهای خارجی این کشور را ترک کنند - اسپوتنیک افغانستان
دولت سوریه می خواهد که نیروهای خارجی این کشور را ترک کنند

تاکید رییس جمهور ترامپ به بازگرداندن سربازان امریکایی از جنگ در حالی صورت می‌گیرد که مذاکرات امریکا با طالبان برای پایان جنگ در افغانستان متوقف شده است.
در ادامۀ مذاکرات زلمی خلیلزاد، فرستاده امریکا برای صلح افغانستان با گروه طالبان، انتظار می‌رفت توافقنامه‌ای میان امریکا و طالبان امضا شود، اما به دلیل ادامۀ خشونت‌ها در افغانستان، آقای ترمپ از امضای آن خودداری کرد.
گروه طالبان به تازه‌ترین اظهارات آقای ترامپ نیز واکنش نشان داده و از آن استقبال کرده است.
سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در تویتر خود نوشته که حرف‌های آقای ترامپ می‌رساند که مردم امریکا نیز خواهان خروج سربازان کشورشان از افغانستان اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала