948 حمله هوایی امریکا در افغانستان و کشته شدن بیش از هزار طالب در 10 روز

© AP Photo / Rahmat Gul948 حمله هوایی امریکا در افغانستان و کشته شدن 10 هزار طالب در 10 روز
948 حمله هوایی امریکا در افغانستان و کشته شدن 10 هزار طالب در 10 روز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش امریکا گزارش می دهد که این جنگنده‌های این کشور در طول یک ماه گذشته بیشتر عملیات هوایی را داشتند که در 10 گذشته سابقه نداشته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرنامه، در این گزارش آمده است که جنگنده‌های امریکایی در ماه سپمتر تنها 984 حمله هوایی در افغانستان داشته اند که این رقم به مراتب بیشتر از سال 2010 است.

امریکا تاکنون 5431 بمب را در ماموریت جنگنده‌های بی سرنشین اش در افغانستان به کار برده است، که در مقاسیه با سال گذشته، این آمار پیشی گرفته است. نظر به این گزارش، تاکنون 1838 بمب در افغانستان، استفاده کرده است، تقرییا این چهار برابر سال 2018 است.

 ترامپ: زمان بازگشت نیروهای ما از افغانستان فرا رسیده   - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: زمان بازگشت نیروهای ما از افغانستان فرا رسیده

به گفته فرماندهی مرکزی نیروهای هوایی امریکا، ارتش این کشور تاکنون 13 هزار و 158 پرواز اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی در افغانستان داشته است.

در این عملیات های تنها 17 عضو خدمات امریکایی امسال کشته است، به طور کلی عملیات امریکا امسال در افغانستان بسیار سریع پیش می‌رود.

ایالات متحده امریکا تا ماه اکتوبر 2010 نزدیک به 100 هزار سرباز در افغانستان داشت، اما امروز تقریبا 14 هزار سرباز امریکایی در افغانستان فعالیت دارند.

رئیس جمهور امریکا، دونالد ترامپ نیز بخاطر کشته شدن یک سرباز این کشور در کابل در اوایل ماه سپمتر، مذاکرات صلح بین امریکا و طالبان را متوقف ساخت.

قابل یاد آوری است که ترامپ در 11 ماه سپتمبر سال روان، در یک مراسم در پنتاگون گفته بود که دشمنان مشترک افغانستان و امریکا به طور شدیدتری نسبت به هر وقت ضربه خورده اند.

وزیر خارجه امریکا نیز می گوید که نزدیک به 1000 طالب در طی 10 روز کشته شدند.

رئیس جمهور افغانستان، محمد اشرف غنی نیز تخمین زده است که طالبان در تصرف شهرهای افغانستان ناکام بودند، و نزدیک به 2000 هزار جنگجوی خود را از دست دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала