فرانسه نیز فروش سلاح به ترکیه را متوقف کرد

© AFP 2023 / Clemens Bilanفرانسه نیز فروش سلاح به ترکیه را متوقف کرد
فرانسه نیز فروش سلاح به ترکیه را متوقف کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه و دفاع فرانسه از توقف فروش و صادرات سلاح به ترکیه خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه و دفاع ملی فرانسه روز شنبه اعلام کردند که فروش و صادرات تمام سلاح‌های این کشور به ترکیه را به دلیل آن که ممکن است ترکیه از آن در عملیات «چشمه صلح» در سوریه علیه نیروهای «قسد» استفاده کند متوقف می‌کنند.

روسیه در شورای امنیت از اعلامیه امریکا درباره عملیات ترکیه در سوریه حمایت نکرد - اسپوتنیک افغانستان
روسیه در شورای امنیت از اعلامیه امریکا در مورد عملیات ترکیه در سوریه حمایت نکرد

در بیانیه مشترکی که این دو وزارتخانه فرانسه روز شنبه منتشر کردند، آمده است: «با امید و انتظار برای پایان یافتن این تهاجم، [دولت] فرانسه تصمیم گرفته است که تمام برنامه ها برای صادرات سلاح‌های خود به ترکیه را به دلیل آنکه ممکن است سلاح‌های مزبور در تهاجم [علیه سوریه] بکار روند، به حالت تعلیق در می‌آورد. این تصمیم به فوریت اجرا می‌شود».

تعلیق فروش تسلیحات به ترکیه در حالی مطرح می‌شود که وزرای اتحادیه اروپا خود را برای شرکت در نشست هفته آینده لوکزامبورگ آماده می‌کنند؛ نشستی که هدف آن طرح ریزی یک پاسخ مناسب به «عملیات چشمه صلح» ترکیه است.

پیش از این، هیکو ماس وزیر خارجه آلمان نیز اوایل روز شنبه از توقف صادرات سلاح این کشور به ترکیه خبر داد. کشورهای هلند و ناروی نیز فروش تسلیحات خود به ترکیه را متوقف کرده اند.

روز 9 اکتوبر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه موسوم به «چشمه صلح» علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی داعش خبر داد. در همان روز، قوای هوایی ترکیه شهر راس العین و شماری از شهرهای سوریه در سرحد دو کشور را بمباران نمودند. پس از مدتی، عملیات قوای زمینی اردوی ترکیه نیز آغاز گردید.

*گروه ترویستی ممنوع در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала