پشتیبانی مجلس سنا از بازرسی موترهای شیشه سیاه توسط پولیس

© Photo / meshrano jirgaپشتیبانی مجلس سنا از باررسی موترهای شیشه سیاه توسط پولیس
پشتیبانی مجلس سنا از باررسی موترهای شیشه سیاه توسط پولیس  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از اعضای مجلس سنا از کارکردهای نیروهای پولیس به خاطر پاک کردن موترهای شیشه سیاه پشتیبانی کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، شماری از اعضای مجلس سنای افغانستان، با ابراز این مطلب ‌می‌گویند، که کارکردهای نیروهای پولیس در این راستا قابل ستایش است، اما نباید پولیس برخوردهای سلیقه‌یی و سیاسی صورت گیرد.

پارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان
درگیری فیزیکی دو عضو مجلس با پولیس ملی در کابل

محمدهاشم الکوزی، رئیس کمیسیون امور دفاعی این مجلس، میگوید:- "ما در پشتیبانی نیروهای امنیتی قرار داریم، اما از رهبری نیروهای امنیتی میخواهیم که بی عزتی نمایندگان مردم را نکنند و یک ریش سفید سناتور را که مریض بود با برخورد نامناسب قرار گرفته است".

پولیس در یک اقدام بی‌پیشینه بررسی موترهای شیشه سیاه و فاقد اسناد را از وسایط اعضای شورای ملی آغاز کرد و این کار واکنش‌های را نیز به دنبال داشت.

با این حال، شماری از اعضای مجلس سنا می‌گویند، که در برخی موارد برخورد پولیس غیرقانونی است و بزرگان کشور مورد توهین قرار می گیرند.

نادر بلوچ عضو این مجلس اظهار میدارد:- "ما توهین می شویم از چهاراهی هراس داریم و از طالب نداریم و امروز شورای ملی افغانستان توهین می شود نه یک فرد".

اما شمار دیگری از سناتوران از عمل‌کرد پولیس برای بررسی موترهای شیشه سیاه استقبال می‌کنند، انارکلی هنریار عضو دیگر این مجلس می‌گوید:- "نیروهای امنیتی پولیس قانون را تنفیض می‌کنند و قربانی میدهند و موترهای که غیرقانونی است باید در برابر شان تدابیر لازم صورت گیرد".

درهمین حال، فضل‌هادی مسلمیار رئیس مجلس سنا تاکید می‌ورزد، که نباید جلو کارکردهای قانونی پولیس از سوی افراد بلند حکومتی گرفته شود.

آقای مسلمیار، می‌افزاید:- "وکیلان درچوکات قانون خود شان را برابر بسازند و موضوع پلیت حل نشده و با سربازانی که از صبح تا شام درجاده ها هستند و خسته می شوند باید برخورد نیک با آنان صورت گیرد و این کار مشکلات زیاد را حل می کند".

یادآوری می کنیم، که این گفته‌ها در حالی ابراز می‌شوند که از چند سال به این‌سو شماری از اعضای شورای ملی با استفاده از نمبر پلیت‌های «و ج» و «م ج» در شهر گشت و گزار می‌کنند، در حالی که تنها سندهای وسایط ده تن از هئیت اداری شورای ملی ثبت مدیریت ترافیک بوده و قانونی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала