توافق کردها با ارتش سوریه صرفا نظامی است

© Sputnik / Hikmet Durgun توافق کردها با ارتش سوریه صرفا نظامی است
 توافق کردها با ارتش سوریه صرفا نظامی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام کُرد: یادداشت تفاهم امضا شده میان نیروهای دموکراتیک سوریه، و ارتش سوریه صرفا نظامی و اقدامی اضطراری برای مقابله با تجاوز ترکیه است.

به گزارش اسپوتنیک، آلدار خلیل، مسئول مرکز روابط دیپلماتیک در جنبش جامعه دموکراتیک، عصر دیروز در توییتر نوشت: «یادداشت تفاهم امضا شده با نظارت روسیه اقدامی پیشگیرانه برای حمایت از مرزهای سوریه است و اداره خودمختار از لحاظ انجام وظایف دولت در حفظ امنیت کشور به عنوان یک طرح و ایده هیچ مغایرتی با گام جدید لحاظ شده ندارد».

وی افزود: «توافق میان قسد و ارتش سوریه صرفا نظامی است و به وضعیت اداره خودمختاری یا وضعیت شهرها و شهرک‌های دیگر نمی‌پردازد و بلکه گامی اضطراری برای متوقف کردن تجاوز ترکیه به خاک سوریه است».

او در ادامه گفت: «ملت ما (کردها)، در شمال و شرق سوریه در هیچ مرحله‌ای به دنبال جدایی نبوده بلکه ثابت کرده‌اند که هدف آنها وحدت سوریه و جامعه آن است».

اداره خودمختاری در شمال و شرق سوریه، عصر دیروز از توافق با دولت سوریه برای ورود ارتش سوریه به مناطق کردنشین و استقرار در طول مرزهای سوریه و ترکیه برای مقابله با حمله نظامی ترکیه خبر داد و اعلام کرد که این توافق فرصت را برای آزادسازی بقیه خاک سوریه از دست ارتش ترکیه مانند عفرین و دیگر شهرک‌ها فراهم می‌کند.

با این حال، رسانه‌ها بامداد امروز از ورود ارتش سوریه به شهر الطبقه، و اطراف فرودگاه نظامی آن در استان الرقه و ناحیه تل تمر، در استان الحسکه خبر دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала