اعلام حاکمیت در شهرهای شمال شرقی سوریه

© AFP 2023 / Karam Al-Masriاعلام حاکمیت در شهرهای شمال شرقی سوریه
اعلام حاکمیت در شهرهای شمال شرقی سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرکز آشتی روسیه در سوریه، از حاکمیت چندین شهر در شمال شرق سوریه خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه، در اظهاراتی گفته است شهرهای چون شهر حلب، رقه حسکه که از قلمرو سوریه خارج شده بودند، دوباره به حاکمیت دولت این کشور افتاده است.
در عین حال افزوده است که برای دفاع از مردم در برابر حملات ترکیه شهروندان در این شهرها از مرکز آشتی روسیه در سوریه و دولت این کشور درخواست کمک کرده اند.
همچنان افزوده است که هیچ اقدامی از سوی امریکا و کشورهای غری بخاطر دفاع ویا برقراری صلح در این مورد نشده است.

عواقب خروج نیروهای امریکا از سوریه  - اسپوتنیک افغانستان
عواقب خروج نیروهای امریکا از سوریه

از سوی هم افزوده است که شهرداری‌های این شهرها حلب، تابکا، راکا، کامیشلی و حسکه از حاکمیت کامل جمهوری عربی سوریه در قلمرو خود خبر داده اند.
وی همچنین افزود: در سایر شهرکهای شرق سوریه در شهرهای دیرالزور و رقه، نمایندگان اتحادیه های آژیدات، بو شعبان، ابوکمال، آلبوسانان تظاهراتی را علیه تجاوز خارجی و تروریزم برگزار کردند و در عین حال از مرکز آشتی روسیه در سوریه درخواست کردند تا در زمینه حمایت کنند.جنگ داخلی در سوریه از سال 2011 تا کنون جریان دارد. در پایان سال 2017 شکست گروه تروریستی "داعش" (ممنوع در روسیه) در سوریه و عراق اعلام شد، اما در مناطق ویژه پاکسازی همچنان ادامه دارد. در حال حاضر اولویت اصلی، حل و فصل مسئله سوریه و احیای این کشور و همچنین بازگرداندن پناهجویان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала