طالبان: با هند هیچ مخالفت نداریم

© Sputnik / Z.M طالبان: با هند هیچ مخالفت نداریم
 
طالبان: با هند هیچ مخالفت نداریم 
 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سهیل شاهین سخنگوی گروه طالبان در قطر می گوید که این گروه هیچ موضعی علیه هند ندارد و به این باور است که برای بازسازی افغانستان به کمک این کشور نیاز است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل اغز رسانه ها، سهیل شاهین روز دوشنبه (۲۲ میزان) در مصاحبه اختصاصی با سی‌ان‌ان اظهار داشت: "هند نباید در مورد خروج سربازان  آمریکایی احتیاط پیشه کند. افغانستان برای بازسازی به کمک کشور همسایه احتیاج دارد".

شاهین تاکید کرد که اگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مذاکرات را لغو نمی‌کرد، توافق‌نامه صلح تاکنون به امضا رسیده و در افغانستان آتش‌بس برقرار می‌شد.

او گفت: "ما فکر می‌کنیم هیچ راه‌حل نظامی وجود ندارد و آمریکایی‌ها این را بهتر می‌دانند، زیرا آن‌ها رویکرد نظامی را برای 18 سال گذشته بدون نتیجه آزمایش کردند. بنابراین من فکر می‌کنم بهترین گزینه راه‌حل مسالمت‌آمیز است. آن‌ها اگر می‌خواهند تفاهمنامه صلح افغانستان را امضا کنند، باید برای امضای توافقنامه صلح به میز بیایند. در غیر این صورت، آن‌ها تجربه تلخی را برای دستیابی به نتیجه‌ تکرار می‌کنند".

پیش از این سخنگوی طالبان گفته بود که ما از جنگ با امریکا هرگز عقب نشینی نخواهیم کرد، یکبار دیگر هشدار می‌دهیم که بهتر است امریکا از طریق مذاکره به این جنگ پایان دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала