کمیسیون: تنها 25 درصد اطلاعات دستگاه‌های بایومتریک، طی مراحل نشده است

© Photo / IEC AFG fbکمیسیون: تنها 25 درصد اطلاعات دستگاه‌های بایومتریک، طی مراحل نشده است
کمیسیون: تنها 25 درصد اطلاعات دستگاه‌های بایومتریک، طی مراحل نشده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای کمیسیون مستقل انتخابات روز دوشنبه در یک نشست خبری گفته اند که آرای بایومتریکی 22588 محل نشان که در محل نزدیک به 1,773,778 رای به کار رفته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که تاکنون آرای 3980 محل دیگر به بانک اطلاعات انتقال نیافته است.

به گفته اعضای کمیسیون قرار است که امروز تمام برگ‌های نتایج به بانک اطلاعات این کمیسیون، انتقال یابد.

کمیسیون مستقل انتخابات: تمام مواد حساس انتخاباتی امروز به کابل انتقال می‌یابد - اسپوتنیک افغانستان
کمیسیون مستقل انتخابات: تمام مواد حساس انتخاباتی امروز به کابل انتقال می‌یابد

رحیمه ظریفی، یک عضو کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید: "1,773,778 در مجموع از 22588 محل است و بیشتر از 3900 محل باقی مانده‌است و زیر کار است، آمار نشر شده نهایی نیست."

کمیسیون مستقل انتخابات، آرای بایومتریک و غیر بایومتریک را نزدیک به دو میلیون و هفتصد هزار نفر اعلام کرده است.

بانو نورستانی می‌افزاید: "به تعداد 25560 فورمۀ نتایج تصفیه شده‌است، به تعداد 25522 فورم نتایج در مرکز ملی جمع بندی نتایج ثبت شده‌است، به تعداد 87 فورم نتایج آماده تفتیش شده‌است."

حنیف دانشیار، عضو دیگر کمیسیون انتخابات در مورد تفکیک آرای بایومتریک و غیر بایومتریک می گوید: حنیف دانشیار، عضو دیگر کمیسیون انتخابات در این باره می‌گوید: "مقایسه نتایج فورمه‌های دیجیتالی با فورمه‌های نتایج که فزیکی هستند هر دو را مقایسه می‌کنیم تا تفاوت‌ها را دربیابیم.

به گفته اعضای این کمیسیون انتظار می رود که در آینده نزدیک تمامی اطلاعات دستگاه‌های بایومتریک نیز وارد بانک اطلاعاتی کمیسیون مستقل انتخابات شوند.

این در حالی است که تنها پنج روز به اعلام نتایج نخستین انتخابات ریاست جمهوری افغانستان مانده است، اما شماری از اعضای این کمیسیون به دلیل کندی کار در این کمیسیون شک دارند، اعلام نتایج در زمان معین آن انجام شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала