راکت جدید هسته ای چین کل نیویورک را به یکبارگی به خاک یکسان می کند

© REUTERS / Jason Leeراکت جدید هسته ای چین کل نیویورک را به یکبارگی به خاک یکسان می کند
راکت جدید هسته ای چین کل نیویورک را به یکبارگی به خاک یکسان می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
راکت بالستیک دی‌اف-۴۱ که به تازگی در رژه نظامی چین رونمایی شد می‌تواند با یک حمله کل نیویورک سیتی را با خاک یکسان کند.
 تهدید فضایی روسیه و چین برای امریکا - اسپوتنیک افغانستان
تهدید فضایی روسیه و چین برای امریکا

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، این راکت مجهز به کلاهک هسته‌ای بیشترین برد را در میان راکت‌های بالستیک جهان دارد و اوایل همین ماه رونمایی شد. این هشدار پس از آن مطرح شد که پکن از شرکت‌ها و سازمان‌های امریکایی از جمله ان‌بی‌ای و اپل بابت بیان اظهاراتی در پشتیبانی از اعتراضات ضد دولتی در هنگ‌کنگ انتقاد کرده بود. یک روز پیش از آن هم شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین هشدار داد، هرگونه تقلا برای تفرقه‌افکنی در این کشور به «بدن‌های له شده و استخوان‌های تکه تکه شده» می‌انجامد.

دی‌اف-۴۱ یا دانگ‌فنگ-۴۱ برد ۹۳۰۰ مایل را پوشش می‌دهد که عملا کل امریکا در تیررس آن قرار می‌گیرد. این راکت توانایی حمل ۱۰ کلاهک هسته‌ای را دارد و می‌تواند به ۱۰ هدف به صورت همزمان حمله کند. این راکت برای فرار از دست سامانه‌های دفاعی تله دارد و می‌تواند ایالات متحده را ظرف ۳۰ دقیقه پس از پرتاب هدف بگیرد و همین، زمان لازم برای واکنش سامانه‌های دفاعی را کاهش می‌دهد.

شی یاژو، از تحلیلگران نظامی چین مدعی است، دی‌اف-۴۱ (DF-۴۱) در واقع امنیت مردم امریکا را تضمین می‌کند چون اجازه نمی‌دهد واشنگتن دست به تحرکات خطرناک زده و با پکن مخالفت کند. او در مطلبی برای پایگاه انگلیسی‌زبان "سینا" (Sina) نوشت: هر چه بازدارندگی قوی‌تر باشد؛ احتمال اینکه امپریالیست‌ها دست به خطر بزنند، کاهش می‌یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала