پنتاگون: شهر منبج استان حلب سوریه را به روسیه واگذار کردیم

© AP Photo / U.S. Army/Spc. Zoe Garbarinoپنتاگون: شهر منبج استان حلب سوریه به روسیه واگذار کردیم
پنتاگون: شهر منبج استان حلب سوریه به روسیه واگذار کردیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش امریکا، بعد از تهاجم ترکیه، به سوریه، شهر منبج استان حلب را ترک کرده است، در واقعیت کنترول این شهر را همکاران روسی اش داده است.

به گزارش اسپوتنیک، نیوز ویک به نقل از یک مقام ارشد در پنتاگون گزارش می دهد که نیروهای امریکایی مدت طولانی در این شهر بودند، به همین دلیل کمک کردند که نیروهای نظامی روسیه در این شهر مستفر شوند.

رئیس پنتاگون: نیروهای ما در سوریه به دام افتاده اند - اسپوتنیک افغانستان
رئیس پنتاگون: نیروهای ما در سوریه به دام افتاده اند

او افزود: ما به سرعت رفتیم، حتی گشت و گذارم نکردیم در این شهر، هدف ما این بود که بسیار از وسایل مورد نیازمان را با خود ببریم، چیزهای مهم دیگری که نمی توانیم با خود بگیریم، نابود کنیم.

اما این خبرگزاری می گوید که در حقیقت این شهر را امریکایی ها به نیروهای نظامی روسیه تسلیم کردند.

در 15 ما اکتوبر ویدیویی منتشر شد که نیروهای دولتی سوریه، شاهد عقب نشینی نیروهای امریکایی از این شهر بودند. گزارش‌ها می رساند که نیروهای امریکایی شمال سوریه به قصد عراق تخلیه کردند.

پیش از این، پنتاگون نیز گفته بود که نیروهای امریکایی در سوریه به دام افتاده اند، این در حالی که رئیس جمهور امریکا، دونالد ترامپ دستور داد که نیروهای امریکایی قسمت شمالی سوریه را ترک کنند.

​روز چهارشنبه (۹ اکتوبر) رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه تحت نام «چشمه صلح» علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی داعش خبر داد. در همان روز، قوای هوایی ترکیه شهر راس العین و شماری از شهرهای سوریه در سرحد در سرحد دو کشور را بمباران نمودند. پس از مدتی، عملیات قوای زمینی اردوی ترکیه نیز آغاز گردید، و ایالات متحده از این حملات نظامی حمایت نکرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала