جنرال حفتر: ارتش ما برای مبارزه با تروریسم نیاز به سلاح دارد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر جنرال حفتر: ارتش ما برای مبارزه با تروریسم نیاز به سلاح دارد
جنرال حفتر: ارتش ما برای مبارزه با تروریسم نیاز به سلاح دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده ارتش ملی لیبیا، خلیفه حفتر، خواستار برداشته شدن تحریم تسلیحات بین المللی برای این کشور شد، ابراز امیدواری کرد که روسیه در این امر سهیم باشد.

به گزارش اسپوتنیک، خلیفه حفتر در مصاحبه با آژانس خبری اسپوتنیک گفت که لیبیا برای مقابله با تروریسم،  محافظت از سرحدات اش، جلوگیری از مهاجرت های غیرقانونی، قاچاق، محافظت از خاک اش نیازمند به هرگونه سلاح است،باید تحریم عرضه اسحله به ارتش ملی این کشور هر چه عاجل تر برداشته شود.

نیروهای اجماع ملی لیبیا یک پهپاد مارشال حفتر را سقوط دادند - اسپوتنیک افغانستان
نیروهای اجماع ملی لیبیا یک پهپاد مارشال حفتر را سقوط دادند

او افزود، نبود تسحلیات جدید در ارتش ملی این کشور منجر به درگیرهای طولانی مدت شده است.

او گفت: جهان باید این وضعیت را درک کند که ارتش این لیبیا چی می کند، ادامه تحریم به معنای طولانی تر کردن جنگ با تروریسم و وخیم تر شدن اوضاع این کشور است، اگر این تحریم ها نبود ما چندین سال پیش، به ترویسم پایان می دادیم، برای این کار چنین هزینه گزافی پرداخت نمی کردیم.

حفتر تائید کرد که برای این به یک اجماع جامعه جهانی نیاز دارد، ولی امیدوار است که روسیه بتواند برای رفع تحریم‌ها کمک کند.

او می افزاید: مطمئناً روسیه می تواند نقش موثری در لغو تحریم تسلیحاتی داشته باشد، اما برای تصویب چنین قطعنامه ای نیاز به اکثریت شورای امنیت سازمان ملل است، ما می دانیم که موضوع برداشته شدن تحریمها کاری ساده نیست و نیاز به اجماع جامعه جهانی دارد.

او اظهار داشت که گروه های تروریستی که در لیبیا فعالیت دارند، با وجود تحریم های فعلی سلاح دریافت می کنند.

او اضافه کرد: با وجود تحریم‌ها، گروه های تروریستی و گروه های مسلح از طریق هوا و دریا سلاح دریافت می کنند، قابل تعجب است برای ما، چگونه جهانیان اجازه این کار می دهند، خواست ما مبارزه با تروریسم است، پس چگونه ما می توانیم با تروریسم مبارزه کنیم، وقتی ممنوعت تهیه سلاح برای ما وجود دارد؟.

به باور او، ارتش لیبیا همچنان به استفاده از سلاح های ساخت روسیه ادامه می دهد هر چند که این سلاح نیاز به ترمیم و نوسازی دارند.

ارتش حفتر: نخستین عملیات در طرابلس موفق بود - اسپوتنیک افغانستان
ارتش حفتر: نخستین عملیات در طرابلس موفق بود

او گفت: سلاح که ارتش ما در اختیار دارد، عمدتا ساخت روسیه است، که سالها گذشته طبق قراردادها وارد شده بود، این سلاح قدیمی همیشه نیازمند به تعمیر و نگهداری دارد، ما در زمنیه از متخصصان استفاده می کنیم.

قابل ذکر است که لیبیا از سال 2011، پس از حمله ائتلاف غرب و فروپاشی حکومت «معمر قذافی» درگیر آشوب و ناآرامی است و در حال حاضر دو کانون قدرت در این کشور تشکیل شده است: شهر طبرق واقع در شرق لیبی که تحت کنترل حفتر و نیروهایش است و طرابلس پایتخت رسمی لیبی که تحت کنترل دولت وفاق ملی به ریاست السراج است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала