تاکید سازمان ملل بر حفظ توافق هستوی با ایران

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر تاکید سازمان ملل بر حفظ توافق هستوی با ایران
تاکید سازمان ملل بر حفظ توافق هستوی با ایران  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون دبیرکل سازمان ملل در امور خلع سلاح خواستار حفظ توافق هستوی با ایران شد.

به گزارش اسپوتنیک، ایزومی ناکامیتسو، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور خلع سلاح میگوید که توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، که امریکا از آن خارج شده است، باید حفظ شود، و برای این کار یک سری اقدامات باید انجام شوند.

ایزومی ناکامیتسو: «ما همیشه توافق هستوی با ایران را یک موفقیت بزرگ برای منع گسترش سلاح‌های هستوی خوانده‌ایم. این توافقنامه به ابزار مهم برای جلوگیری از گسترش سلاح‌های هستوی در منطقه تبدیل شده است. بنابراین، ما خواستار حفظ این توافقنامه هستیم، اما متاسفانه یکی از طرفین آن را ترک نموده است.»

وی در جواب به سوالی که آیا حفظ برجام ممکن است یا خیر، گفت: «اکنون باید یک سری اقدامات را انجام دهیم.»

آقای ناکامیتسو افزود: «در قدم نخست، مهم است که تمام اشتراک کنندگان برجام و کشورهای منطقه از هرگونه اقدام تحریک آمیزی سبب تشدید وضعیت موجوده گردد، خودداری کنند. در قدم دوم، ما باید از کار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حمایت نمایم.»

قابل یادآوری است، در تاریخ ۸ می سال گذشته میلادی، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هستوی ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه میباشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала