مادری کودک «فلج» اش را در شفاخانه رها کرد

© Depositphotos.com / AlexLipaمادری کودک «فلج» اش را در شفاخانه رها کرد
مادری کودک «فلج» اش را در شفاخانه رها کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خانواده‌ای کودک چهار ساله شان را در شفاخانه «اندراگاندی» شهر کابل رها کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، داکتران در این شفاخانه می‌گویند که این کودک به دلیل فلج بودن، از سوی خانواده اش رها شده است.

داکتران این کودک را «مسکا» به معنی لبخند، نامیده اند؛ او دو روز پیش در شفاخانه جا گذاشته شده است.

هلمند - اسپوتنیک افغانستان
پولیو در هلمند یک دختر هفت ساله را فلج ساخت

مادر مسکا، به بهانه‌ی خریداری دارو شفاخانه را ترک کرد و دوباره برنگشت. و حالا پرستاران و داکتران «اندراگاندی» احتمالا برای مدت کوتاهی از وی نگهداری می‌کنند.

علی پناه مدیر خدمات شفاخانه صحت طفل اندراگاندی می‌گوید که چنین واقعاتی معمولاً به دلیل فراهم نتوانستن هزینه زندگی از سوی خانواده های شان رخ می‌دهد.  

اما داکتران این شفاخانه می‌گویند که چنین واقعاتی پیش از این نیز اتفاق افتاده است.

نجیب عزیزی مدیر تدارکات این شفاخانه می‌گوید: «این سومین واقعه‌ای است که رخ داده است. کودکان قبلی شان را نیز برای مدت کوتاهی پرستاری و مداوا کردیم و پس از آن که اقارب شان برای گرفتن آنان مراجعه نکردند، آنان را به پرورشگاه سپردیم».

مسکا بخاطر «فلج» بودن از سوی خانواده اش در شفاخانه رها شده است. آنطوری که داکتران می‌گویند: در چند سال پسین در بیشتر روستاهای کشور به علت نبود شفاخانه ها و عدم مراقبت از زنان در دوران بارداری، کودکان نوزاد در این روستاها فلج به دنیا می‌آیند.

داکتران می‌افزایند که دو کودک که از سوی خانواده های شان در این شفاخانه رها شده بودند؛ پس از گذشت چند ماه در پرورشگاه ها جان داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала