Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

چگونه کلوپ لیورپول را متحول کرد

© Sputnik / Рамиль Ситдиков /  مراجعه به بانک تصاویر کلوپ
کلوپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیوید مادوک، خبرنگار فوتبال شمالی دیلی میرور می گوید، این هفته چهار سال از اولین بازی یورگن کلوپ به عنوان سرمربی لیورپول می گذرد و از آن زمان تا کنون او این تیم را متحول کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، یورگن کلوپ سرمربی تیم فوتبال لیورپول در مدت 4 سال حضورش در لیگ برتر انگلستان، توانسته تیم زیر نظرش متحول سازد.

این مرد آلمانی در 17 اکتوبر 2015 مسئولیت یک تیم جوان و بی تجربه لیورپول را بر عهده از براندن راجرز به عهده گرفت و در اولین بازی برابر تاتنهام بدون گل مساوی کرد.

از آن زمان کلوپ تیم سرخ ها را به شکوه لیگ قهرمانان اروپا سوق داد و این باشگاه را به مدعیان عنوان قهرمانی لیگ برتری تبدیل کرده است.

این یکشنبه، تیم او در اولدترافورد به مصاف منچستریونایتد می رود، در حالیکه با هشت امتیاز بیشتر در صدر جدول قرار دارد.

از 18 نفری که در آن زمان در تیم ملی شان حضور داشتند، فقط چهار نفر در این باشگاه حضور دارند (آدام لالانا، دیووک اوریگی، جیمز میلنر و کلاین)، و تنها هشت نفر از تیم 30 نفری که به ارث بُرد، هنوز در آنفیلد حضور دارند.

دیوید مادوک می گوید: "این در واقع نه تنها نشان می دهد که کلوپ تا چه حد به نتیجه رسیده، بلکه کار شگفت انگیزی انجام داده است. او لیورپول را به یک نیروی قدرتمند در فوتبال اروپا تبدیل کرده، این از ترس برخی از بزرگترین طرف های اروپا است و آنها را به این امر تبدیل کرده است. یک مدعی معتبر برای کسب عناوین."

 

شدت و تکامل

تیم کلوپ در آن زمان از نظر شخصیتی خوب نبود اما مادوک می گوید از آن زمان کلوپ بازیکنانی را جذب نمود که مناسب تر از سبک ترجیحی او باشند و همچنین آموخته اند که روش های خود را با سخت گیری های لیگ برتر تطبیق دهند. در اولین بازی مقابل اسپرز، لیورپول 5 كیلومتر فراتر از هر بازی دوید، بنابراین سرعت او تأثیر گذاشت.

مادوک افزود: "او مجبور بود این سبک بسیار پرخاشگرانه را اجرا کند. آنها انتقادهای زیادی داشتند و یک مربی هالندی وجود داشت (ریموند وردیون) که او را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت که کلوپ خیلی خواستار بازیکنان است و او آنها را می شکند و سبک او نمی تواند کار کند.

وی گفت: "با بازیکنان بهتری که وارد میدان شده اند، با پیراهن بزرگی که دارند، او تصحیح کرده که اکنون آنها هنوز هم آن بازی پرسینگ با انرژی بالا را انجام می دهند اما اکنون با روشی دیگر متفاوت هستند. آنها در راه انجام این کار بیشتر هدف قرار می گیرند. کلوپ از ابتدا برنامه ای داشت و شما نه تنها می توانستید بفهمید که این طرح چیست، می توانید ببینید که در طی این چهار سال در حال تحول است و تکامل یافته که آنها را به قدرت برتر اروپا تبدیل کند.

مادوک افزود: "این تیمی که او به ارث برد، فکر می کنم خیلی بدتر از تیم فعلی اوله گونر سولسشایر است. با این حال کلوپ در فصل اول خود آنها را به دو فینال رساند و از آن زمان آنها در هر فصل در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارند."

 

مدیر مرد

مادوک می گوید ، کلوپ همچنین با پیدا کردن بازیکنانی که توانایی های جسمی و فنی مناسبی داشته باشد تا بتواند در رویکرد مورد نظر خود قرار بگیرد با انواع شخصیت هایی که در ترکیب تیمش آورده، مراقب بوده است. ایجاد روحیه تیمی عالی و تیمی از بازیکنانی که به شخصیت خود شان پاسخ می دهند، برای کلوپ در اولویت قرار گرفته است.

مادوک گفت: "من فکر می کنم بیشترین کیفیت او پیدا کردن شخصیت های مناسب است. مردم از این موضوع غافل شده اند. وی شخصیت های صحیحی را انتخاب می کند که به انرژی و مدیریت او پاسخ می دهند. شما می توانید آن را ببینید. ویرجیل فان دایک می گوید اغلب این خاص بودن مربوط به کلوپ است.

"من واقعاً معتقدم هواداران در هر باشگاه لیگ برتر او را به عنوان سرمربی خود می خواهند. حتی هواداران منچستر یونایتد گفته اند، ما دوست داشتیم كلپ را به عنوان سرمربی خود داشته باشیم زیرا او تركیبی از این مربی واقعاً برتر است. همچنین این شخصیتی که طرفداران نیز دوست دارند. دلایل زیادی وجود دارد که لیورپول موفق است و فقط کلوپ نیست. آنها علم تحلیلی دارند که در حال شکستن است، اما خود کلوپ، مدیریت مرد، شخصیت او یک عامل بزرگ است."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала