اردوغان: دو نظامی ترکیه به تقصیر ارتش سوریه کشته شدند

© Sputnik / Aleksei Filippov  /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان: دو نظامی ترکیه در تیراندازی ارتش سوریه کشته شدند
اردوغان: دو نظامی ترکیه در تیراندازی ارتش سوریه کشته شدند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه از کشته شدن دو تن از نظامیان ارتش کشورش در طی گلوله باران نیرو های مسلح سوریه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازشبکه تلویزیون، NTV رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در صحبت های مدعی شده است که دو تن از نظامیان ارتش ترکیه در طی تیراندازی از سوی نیرو های مسلح سوریه جان های شان را از دست داده اند.

اردوغان در ادامه افزود: در پاسخ نیرو های ما نیز شدیدا گلوله باری نموده و آنها را مجبور به پرداخت قیمت گزاف در بدل این این آتشباری نمودند.

رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به اینکه عملیات ترکیه زمانی که ایجاد "منطقه امن" از منبج تا مرزهای مشترک با عراق تکمیل شود، خاتمه می‌یابد هرگونه مذاکره با کردهای سوریه را رد کرد.

ادامه حملات ترکیه به سوریه و کشته شدن صدها شبه نظامی کُرد  - اسپوتنیک افغانستان
ادامه حملات ترکیه به سوریه و کشته شدن صدها شبه نظامی کُرد

لازم به ذکر است که منبج، یک شهر بزرگ در شمال سوریه در ولایت حلب است که تا همین اواخر، سربازان امریکایی درآن گشت زنی می کرد و این شهر در کنترل کرد ها قرار داشت. اکنون نیروهای دولت سوریه وارد این شهر شده و گشت زنی آنرا پولیس نظامی روسیه به دست گرفته است.

  اردوغان با بیان اینکه اگر پیشنهاد خروج تروریست ها از منطقه امن اجرایی شود، عملیات چشمه صلح به پایان خواهد رسید، افزود: کشورهایی که تا کنون بیشترین حمایت را از داعش کرده اند اکنون نمایش دشمن بودن با این گروه تروریستی را بازی می‌کنند. ترکیه در سوریه تروریست ها را هدف قرار می دهد؛ اشغالگری نمی کند بلکه با تروریسم مبارزه می کند.

وی تاکید کرد: امکان ندارد هیچ قدرت و نیرویی قبل از رسیدن به اهدافش حمله در سوریه را متوقف کند.

 روز ۹ اکتوبر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه تحت نام «چشمه صلح» علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی داعش خبر داد.

در همان روز، قوای هوایی ترکیه شهر راس العین و شماری از شهرهای سوریه در سرحد دو کشور را بمباران نمودند. پس از مدتی، عملیات قوای زمینی اردوی ترکیه نیز آغاز گردید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала