امریکا از تصمیم کمیسیون برای شمارش آرای بایومتریک شده استقبال می‌کند

© Photo / IEC AFG fbامریکا از تصمیم کمیسیون برای شمارش آرای بایومتریک شده استقبال می‌کند
امریکا از تصمیم کمیسیون برای شمارش آرای بایومتریک شده استقبال می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون وزارت خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا برای آسیای جنوبی و مرکزی می‌گوید که کشورش از تصمیم کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان مبنی‌بر شمارش آرای «بایومتریک شده» استقبال می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، الیس ویلز، معاون وزارت خارجه امریکا که امروز (چهارشنبه، 24 میزان) پس از دیدارش با نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری و مسوولان کمیسیون‌های انتخاباتی، در یک نشست خبری در کابل سخن می‌زد، از کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان خواست تا شفافیت را در شمارش آرا تضمین کنند و از کارکردهای شان به‌گونۀ درست گزارش دهند.

نامزدان ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
توصیه سفیر اتحادیۀ اروپا به نامزدان: نگذارید انتخابات به بحران برود

او در این باره اظهار داشت: «من [در دیدار با مسوولان کمیسیون‌های انتخاباتی] تأکید کردم، رأی‌دهنده‌گانی که زنده‌گی شان را با خطر روبه‌رو ساختند، انتطار دارند تا روند انتخابات شفاف باشد. من در دیدار با مسوولان کمیسیون انتخابات و کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی از تلاش‌های این نهادها برای رهبری مستقلانۀ روند انتخاباتی بدون فشار و مداخله پشتیبانی کردم. من همچنان از تأکید مجدد کمیسیون انتخابات برای شمارش تنها آرای بایومتریک شده استقبال کردم. من یادآورد شدم هردو کمیسیون دربارۀ تقلب نگران باشند و تأکید کردم تا با درمیان گذاشتن اطلاعات واقعی اعتماد بر این نهادها را بلند ببرند».

الیس ویلز، در بخش دیگر از سخنانش در این نشست خبری، از نامزدان انتخابات خواست تا به تعهدات شان مبنی‌بر پذیرفتن نتیجۀ انتخابات پای‌‎بند بمانند.

او با اشاره به روی دست‌گرفتن تدابیر بیشتر برای جلوگیری از تقلب در انتخابات، تأکید کرد که احتمال تکرار یک بحران انتخاباتی دیگر در افغانستان کمتر است.

این دیپلومات بلندپایۀ امریکایی، می‌گوید که رئیس‌جمهور آینده مسوولیت دارد تمامی جناح‌های سیاسی را در یک صف واحد برای گفت‌وگوهای صلح با طالبان بسیج نماید.

الیس ویلز، هشدار می‌دهد که هرگاه امریکا درک کند که در یک نهاد دولتی افغانستان مشکل فساد جدی است، پول کمک شده به این نهاد را قطع خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала