Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

گفتگوی اختصاصی اسپوتنیک با یوسف کارگر؛ مردم حق دارند از شکست های تیم ملی ناراحت شوند

© Photo / سیداحد سروشمحمدیوسف کارگر سرپرست فدراسیون فوتبال افغانستان
محمدیوسف کارگر سرپرست فدراسیون فوتبال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یوسف کارگر سرپرست تیم ملی فوتبال افغانستان میگوید، تیم ملی با وجود دو شکست اخیر، کماکان شانس صعود به مرحله دوم انتخابی جام ملت های آسیا را خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، روز گذشته سیداحد سروش خبرنگار ورزشی اسپوتنیک در کابل به سراغ یوسف کارگر سرپرست فدراسیون فوتبال افغانستان رفته است و با او در خصوص اوضاع کنونی مستطیل سبز افغانستان گفتگوی مفصلی انجام داده است.

آقای کارگر با اشاره به وضعیت فوتبال و تیم ملی در حین رقابت های حساس مقدماتی جام جهانی و جام ملت های آسیا بدین باور است که تیم ملی برای هماهنگ شدن نیاز به زمان بیشتری دارد. وی میگوید مردم حق دارند از شکست های تیم ملی ناراحت شوند.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال افغانستان در این مصاحبه اختصاصی گفته، هیچ مشکلی برای سرمربی تیم ملی ندارد و هیچ وقت بر علیه او کار منفی انجام نداده است.

یوسف کارگر همچنین در خصوص برگزاری انتخابات نیز صحبت کرده است و تاکید کرده که تیم بر حال فدراسیون موافق صد در صد برگزاری انتخابات است.

سرپرست فدراسیون فوتبال افغانستان تاکید میکند که تیم ملی کماکان شانس صعود به جام ملت های آسیا را دارد. وی میگوید فدراسیون تلاش میکند قبل از دیدارهای هند و قطر تیم را در شهر دوشنبه قرنطین کند.

 

استفاده نکردن از روزهای فیفا و تنظیم بازی دوستانه برای تیم ملی؛

اول جا دارد سپاسگذاری کنم از تمام ورزش دوستان به خصوص فوتبال دوستان افغانستان که تیم ملی فوتبال خود را حمایت کردند و در برد تیم شان خوشی و استقبال می کنند و اگر می بازد جگرخون می شوند و تشویق شان می کنند. آنها حق به جانب هستند که تیم ملی کشور شان قهرمان شود و دستاوردهایی که در گذشته داشتند را حفظ کنند.

ما برنامه هایی برای روزهای فیفا داشتیم از جمله بازی ماه جون با تاجیکستان که 1-1 مساوی شد و با ختم آن رقابت های مقدماتی جام جهانی و مقدماتی 2023 آسیا شروع شد و پس از بازی با تاجیکستان در هماهنگی با سرمربی تیم ما تشکیل شد و یک هفته در آنجا قرنطین شدند." آقای کارگر در ادامه افزود: " فوتبال اگر نتیجه به دست می آورد، تمویل آن به دولت و سکتور خصوصی ارتباط میگیرد که در گذشته برای 4 سال تیم ملی توسط کمپنی الکوزی حمایت گردید و در آن استفاده خوبی کردیم و تیم ملی ما جایگاه خوبی را در آسیا پیدا کرد. هنوز شانس صعود به دور بعد مسابقات آسیایی را داریم و این نیاز به حمایت دولت و سکتور خصوصی دارد. و ما آماده هستیم که تیم را یک هفته و یا 10 روز قبل بازی به آن کشور به کمپ تمرینی بفرستیم، و ما تایید می کنیم که جمع شدن و هماهنگ شدن تیم قبل از مسابقه به تیم ملی کمک می کند." آقای کارگر همچنان در ادامه به توقع مردم از ملی پوشان گفت: "ما احساسات مردم را قابل قدر می دانیم اما توقعات در حد امکانات تیم ملی باشد."

 

هزینه های تیم ملی از کجا تمویل میشود ؟

 فدراسیون فوتبال واحد دوم بودیجوی است که ما از طریق تربیت بدنی و ورزش این بودیجه را بدست می آوریم و این بودیجه در زمان معین آن پرداخته شده است از جمله سفر تیم ملی به تاجیکستان، اما کافی نیست که تمام مصارف تیم ملی به خصوص در سال جاری را از ان تمویل کنیم، برخی کمیته ها کود اختصاصی پولی از سوی فیفا دارند که در موقع نیاز در همان بخش ها استفاده می شوند، و تیم ملی 4 مسابقه میزبانی دارد و در میزبانی، پرداخت هزینه های هوتل و ترانسپورت از جمله مکلفیت هاست. تیم ملی در سفر به عمان تکت از خود خریداری کرده ولی مصارف هوتل و ترانسپورت به عهده آنهاست که این یک مقرره می باشد و مسولیت آنهاست. اما برداشت های مردم به دلیل آگاهی نداشتن از مقررات، چنین می باشد."

 

آیا راست است که شما با انوش مشکل دارید و بودجه در اختیارش قرار نمیدهید تا زمینه اخراجش فراهم شود؟

 "این سوال برعکس است، انوش دستگیر با یک قراردادی دوساله به فوتبال افغانستان وارد شده، برکناری یک رییس از یک نهاد سبب فسخ قرارداد کارمندان نمی شود. مکلفیت های انوش دستگیر و فدراسیون فوتبال در قرارداد ذکر است و تا کنون انوش دستگیر در هیچ جای نگفته که فدراسیون به او معاش پرداخت نکرده است. تیم های ملی رده های سنی مختلف در رقابت های گوناگون حضور یافت که مصارف شان از کود مربوطه شان بوده است. ما نمی توانیم کود تیم ملی فوتسال که به مسابقات آسیایی و جهانی می رود را به تیم ملی استفاده کنیم، در صورت خبر شدن فیفا از این گونه موردی، دروازه فدراسیون را بسته و این اداره را به تعلیق می برد

 

آیا از عملکرد وی راضی هستید؟

"فردی که انوش دستگیر را تشویق نمود من بودم، انوش مدیریت خوب در تیم خود دارد، اینکه شانس بد او در چنین زمانی هدایت تیم ملی را گرفته و با تیم های قوی برخورد کرده و همچنان تعدادی از بازیکنان خوب کشور مصدوم شده اند. هیچ وقتی نگفته ایم که انوش دستگیر را اخراج می کنیم. اگر قهرمان جهان هم باشید مردم در مورد شما می گویند

 

از انتخابات فدراسیون چه خبر؟

اولین پیشنهاد ما برای AFC و یا فیفا، برگزار شدن انتخابات فدراسیون فوتبال افغانستان بود. ما رسمی از طریق فدراسیون نامه فرستادیم که باید انتخابات صورت بگیرد و از طرف نیز نامه یی رسیده که در مورد تغیرات روسای فدراسیون های 12 ولایت آگاهی خواسته است. و فیفا زمانی را که مناسب می بیند و شرایط امنیتی را در نظر میگیرد که صلاحیت برگزاری انتخابات را فیفا دارد.

 

برنامه های فدراسیون برای دو دیدار بعدی تیم ملی برابر هند و قطر چیست؟

این دو بازی از نگاه مالی برای ما مشکل تر است که ما میزبان هستیم و باید مکلفیت های یک میزبان را اداء کنیم و دوم این که، ما تلاش داریم یک هفته یا 10 روز قبل از بازی تیم خود را در آنجا قرنطین کنیم، بازی های تدارکاتی و بازی های مشترک داشته باشیم تا حضور ما متفاوت با سه بازی قبلی باشد، انشاءالله وعده می دهیم که اگر بازیکنان مصدوم دوباره بازسازی شده و در ترکیب دوباره بیایند، بازی متفاوت برابر هند و قطر را به نمایش خواهیم گذاشت."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала