جان‌گرفتن دوباره رژیم اسد به کمک ترامپ

© AFP 2023 / Louai Beshara جان‌گرفتن دوباره رژیم اسد به کمک ترامپ
جان‌گرفتن دوباره رژیم اسد به کمک ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از هشت سال جنگ داخلی در سوریه و صدها هزار قربانی در نتیجه درگیری‌ها، تصمیم ترامپ مبنی بر اخراج نیروهای امریکایی از سوریه، شرایط مناسب برای پابرجایی رژیم بشار اسد، رئيس جمهور سوریه در این کشور، را ایجاد خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه The Daily Beast، روسیه که متحد مهم بشار اسد، رئیس جمهور سوریه است، جاگزین ایالات متحده امریکا شده است و به بازیگر اصلی در سوریه تبدیل شده است که می‌تواند همزمان با چندین طرف درگیر ارتباط داشته باشد.

خاطر نشان شده است که این تغییرات پس از آنکه خبرنگار نظامی روسی در نشرات زنده پایگاه خالی امریکایی‌ها را در منبج نشان داد، نهایی شد.

براساس نوشته این نشریه، قبل از این امیدواری وجود داشت که جناج امریکایی رجب طیب اردوغان، رئيس جمهور ترکیه را قناعت خواهد داد تا زمانیکه نیروهای ترکی کنترول را بدست نگیرند، نظامیان امریکایی در این منطقه باقی بمانند.

ترامپ: مخالف همکاری بشار اسد با کردها نیستم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: مخالف همکاری بشار اسد با کردها نیستم

گزارش شده است که در مناطق دیگر سوریه چون شهرهای عین عیسی و تل تمر، نیروهای روسیه و سوریه پوسته‌های امنیتی ایجاد کرده اند و کنترول بر مسیر استراتژیک در مقابل حملات ترک‌ها را بدست گرفته اند.

در حالی که گروه کُردی "نیروهای دیموکراتیک سوریه" اعلام کرده اند که توافق شان با حکومت سوریه موقت و برای دفاع از سرحدات سوریه است، نشریه خاطر نشان ساخته است که وابستگی به رژیم اسد روز به روز بیشتر می‌شود و رئيس جمهور سوریه به یک قدرت غیرقابل انکار در منطقه تبدیل می‌شود.

به تاریخ ۱۵ اکتوبر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای حکومتی سوریه به‌طور کامل کنترول شهر منبج را بدست گرفته اند.

رجب طیب اردوغان، رئيس جمهور ترکیه به تاریخ ۹ اکتوبر از آغاز عملیات نظامی "چشمه صلح" در شمال سوریه که هدف آن با حزب ممنوعه در ترکیه (حزب کارگر کردستان) و گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش) است، خبر داد. نیروهای هوایی همان روز بر شهرهای راس العین و چند شهر دیگر سوریه واقع در سرحد دو کشور، حملات انجام دادند. سپس عملیات زمینی آغاز شد. مقامات سوریه بارها سیاست اشغال‌گرانه ترکیه را محکوم کرده اند. روسیه اعلام کرده است که ترکیه باید از اقداماتی که می‌تواند سر راه پروسه حل و فصل بحران سوریه که از سال ۲۰۱۱ آغاز شده، قرار بگیرد، خودداری کند.

ایالات متحده امریکا پس از آغاز عملیات نظامی ترکیه در سوریه، از حمایت از کُردها در مقابله با ترکیه خودداری نموده نیروهایش را از منطقه اخراج کرد. نیروهای کُردی که توسط امریکا حمایت می‌شدند، این اقدام امریکا را "حمله با قاچو از پشت" نامیدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала