آزادی 5 هزار زندانی طالبان همراه به انس حقانی

© AP Photo / Rahmat Gulآزادی 5 هزار زندانی طالبان همراه به انس حقانی
آزادی 5 هزار زندانی طالبان همراه به انس حقانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رحمت الله نبیل می گوید که طالبان فهرستی را از 5 هزار زندانی خود را برای آزادی به امریکا می‌سپارد، و در این فهرست نام انس حقانی نیز درج شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سلام وطندار، چند روز پیش روزنامه های غربی، از آغاز دوباره گفتگوهای صلح امریکا با طالبان خبر دادند، این گفتگوها در نتیجه کشته شدن یک سرباز امریکایی در کابل، توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا متوقف شده بود.

رحمت الله نبیل، می گوید آزادی هزاران زندانی طالبان وابسته به حکومت بعدی است، که آیا این حکومت برآمده از انتخابات شفاف است یا حکومتی برآمده از مصلحت های سیاسی.

رحمت الله نبیل از پیوند تیم غنی با شبکه حقانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۳ پرده برداشت - اسپوتنیک افغانستان
رحمت الله نبیل از پیوند تیم غنی با شبکه حقانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۳ پرده برداشت

او افزود که قرار است طالبان فهرستی از 5 هزار زندانی خود را آزادی به امریکا بسپارند که در این فهرست نام انیس حقانی نیز شامل است.

منابع می گویند که موضوع آزادی زندانیان میان طالبان و امریکا است ولی با حکومت افغانستان در میان گذاشته نشده است، این در حالی است که رئیس جمهور افغانستان، محمد اشرف غنی، پیش از این آزادی دست کم یک هزار زندانی طالبان  از زندان‌های دولت خبر داده بود.

مولوی قلم‌الدین، یکی از اعضای گروه طالبان در باره آزادی انیس حقانی می گوید که احتمالا در روز های آینده این زندانی با دو استاد امریکایی که در نزد طالبان اسیر هستند، تبادله شود. او آغاز دوباره گفتگوهای صلح را پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری خبر می دهد.

سخنگوی رئیس جمهور نیز تاکید دارد که در تاکنون در مورد آزادی انیس حقانی هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.

کوین کینگ و تیموتی ویکس، در ماه آگست سال 2016 به دست افرادی که لباس شبیه پولیس بر تن داشتند، در اطراف داشنگاه امریکایی افغانستان در غرب کابل ربوده شدند.

این در حالی است، که معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی روز گذشته، مسئله آزادی انیس حقانی و روند صلح را با رئیس جمهور غنی در میان گذاشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала