اشرف غنی: افزایش صادرات کشور بستگی به معیاری سازی تولیدات داخلی دارد

© @ARG1880-FBاشرف غنی: افزایش صادرات کشور بستگی به معیاری سازی تولیدات داخلی دارد
اشرف غنی: افزایش صادرات کشور بستگی به معیاری سازی تولیدات داخلی دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان با مسئولان اداره ملی استندرد دیدار و بر معیاری سازی تولیدات داخلی تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، شام دیروز در جلسۀ با مسئولان اداره ملی استندرد، گزارش اجراات این اداره را در بخش های استندرد سازی، ارزیابی مطابقت اجناس و خدمات با استندردها، صدور تصدیق نامه کیفی و علامت استندرد، مترولوژی و ایجاد سیستم لابراتواهای مرکزی، استماع کرد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان در ادامه نوشته است: در این جلسه که در ارگ انجام شد، مسئولان اداره ملی استندرد چالش های این اداره و پیشنهادات شان را نیز با رئیس جمهور شریک ساختند و بر اصلاحات ساختاری و افزایش بودجه این اداره تاکید کردند.

افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
اداره ملی استندرد از نشان کیفیت محصولات داخلی رونمایی کرد

رئیس جمهور افغانستان از اجراات اداره ملی استندرد قدردانی کرد و گفت که بخاطر رقابت بهتر محصولات افغانستانی در بازارهای جهانی، نیاز است تا کیفیت محصولات مطابق مقررات و معیارهای جهانی عیار گردد. وی مسئولان اداره ملی استندرد را موظف ساخت تا طرح های مشخص تدوین استندردها را با توجه به نیازمندی های بازار روی دست گیرند، تا خدمات و محصولات افغانستانی مصئون، باکیفیت و در مطابقت با مقررات و معیارهای جهانی عیار گردد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان همچنان در ادامه نوشته است، که رئیس جمهور غنی با اشاره به ضرورت افزایش صادرات کشور، گفت که افزایش صادرات کشور بستگی به معیاری سازی تولیدات داخلی کشور دارد و نیاز است تا اداره ملی استندرد روی اقلام عمده صادراتی کشور تمرکز جدی نماید، تا زمینه رقابت بهتر محصولات افغانی در بازارهای جهانی فراهم گردد.

همچنان رئیس جمهور گفت که طرح های پشنهادی اداره ملی استندرد نیاز به تحلیل بیشتر دارد تا یک تصویر واضح و نتایج پذیرفتنی ارائه گردد و در روشنایی آن تصمیم اتخاذ گردد.

یادآوری می کنیم، که با وجود اداره ملی استندرد در افغانستان، شهروندان این کشور از نبود غیر معیاری مواد مصرفی و غذایی شکایت دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала