فعالیت حزب اسلامی تاجکستان در افغانستان

© AFP 2023 / Mahmud Hamsفعالیت حزب اسلامی تاجکستان در افغانستان
فعالیت حزب اسلامی تاجکستان در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه تروریستی انصارالله تاجکستان به طور فعال هواداران را در افغانستان جذب می کند تا یک پل را برای گسترش تروریزم به کشورهای آسیای میانه ایجاد کند.

به گزارش اسپوتنیک، جمعه خان غوث‌اوف، مدیر کمیته اجرایی ساختار ضد تروریستی منطقه ای سازمان همکاری شانگهای، بیان کرده است که گروه شورشی انصارالله، حزب اسلامی تاجکستان، به شدت فعالیت جلب و جذب را در افغانستان شروع کرده است که از این طریق بتوانند برای نشر تروریزم به کشورهای آسیای مرکزی راه پیدا کنند.
جمعه خان، نیز افزوده است که حزب انصارالله اسلامی تاجکستان در ولایات شمالی افغانستان عملیات نظامی انجام میدهند و تلاش دارند که نیروهای خود را در بخش‌های مختلف این کشور مستقر بسازند.
مدیر این کمیته افزوده است که این گروه یک خطر جدی برای آسیای میانه خواهد بود چون با سازمان‌های بزرگ تروریستی رابطه نزدیکی دارند، و هدف آنها ایجاد یک پل برای ورود به کشورهای آسیای مرکزی از طریق افغانستان هستند.
گفتنیست که در آخر ماه سپتمبر سال 2015 فعالیت این گروه توسط دولت تاجکستان ممنوع اعلام شد و این حزب توسط مقامات تاجکستان به حیث یک گروه تروریستی شناخته شد.
یادآوری می کنیم، که سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین ‌المللی است که در ۱۵ جون سال ۲۰۰۱ میلادی در شهر «شانگهای» تاسیس شد.
چین، روسیه، هند، پاکستان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان از اعضای اصلی این سازمان و ایران، افغانستان، مغولستان و بلاروس نیز از اعضای ناظر این سازمان هستند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала