Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مسی، رونالدو و مودریچ ... 10 بازیکن برتر یک دهه اخیر

© AFP 2023 / Ben STANSALLNominees for the Best FIFA football player, Barcelona and Argentina forward Lionel Messi (R) and Real Madrid and Portugal forward Cristiano Ronaldo (L) chat before taking their seats for The Best FIFA Football Awards ceremony, on October 23, 2017 in London.
Nominees for the Best FIFA football player, Barcelona and Argentina forward Lionel Messi (R) and Real Madrid and Portugal forward Cristiano Ronaldo (L) chat before taking their seats for The Best FIFA Football Awards ceremony, on October 23, 2017 in London.  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فهرست ده بازیکن برتر یک دهه اخیر را در این نوشته جمع کرده ایم که مسی، رونالدو و مودریچ جزء این بهترین ها هستند.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که مسی و رونالدو پیشکسوتان فوتبالی دهه بودند و احتمالاً شما فقط در حال خواندن این گزارش هستید تا ببینید چه کسی بین آنها بهترین شماره یک فوتبالیست دهه را نامگذاری کرده ایم، تعداد زیادی بازیکن دیگر در این لیست نیز وجود دارند که همه آنها بسیار خوب هستند.

 ما یک فوتبالیست داریم که بیش از هر فوتبالیست دیگری تا به حال جوایزی بیشتری کسب کرده است.

رونالدو فوتبالیست برجسته ای است که با یک دهه سلطه مسی موفق به کسب توپ طلا شد و لوکا مودریچ فوتبالیستی که بازی را متحول کرد و آن را برای همیشه تغییر داد.

در اینجا همه آنها از 10 به 1 رتبه بندی می شوند.

 

10. نیمار جونیور

نماد جهانی با استعداد بی حد و حصر، نیمار با کمال تعجب از موفقیت لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در عرش فوتبال جهان در تمام مراحل ابتدایی فعالیت اش.

ستاره برزیلی به تنهایی برخی از نمادین ترین لحظات فوتبال قرن بیست و یکم را تولید کرده است و حتی مسئولیت بزرگترین بازگشت در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را نیز عهده دار بود.

حرفه نیمار خیلی دور از ذهن نیست، اما برخلاف همه او مدعی توپ طلا است، در حالی که بسیاری هنوز منتظر هستند تا ستاره برزیلی با رسیدن به اوج بازی زیبای اش، توانایی بی نظیر خود را در استفاده بگذارد.

 

9. گرت بیل

شگفت آور نیست که گرت بیل زمانی در تاتنهام به عنوان "نفرین" و "جینگز" شناخته می شد، زیرا در یک بازی لیگ برتر در دو سال اول حضور در این رقابتها طرف مقابل نبود. اما او در سال 2010 با یک هتریک مشهور لیگ قهرمانان اروپا برابر اینتر در راه سوپر استار قرار گرفت و آن شب مایکون را کاملاً عذاب داد و به زودی گرانترین بازیکن جهان شد.

در رئال مادرید با مصدومیت روبرو شده و مجبور گردید با انتظارات زیاد در آسمان نبرد کند، اما یک جمع شخصی از چهار عنوان لیگ قهرمانان اروپا برای خودش صحبت می کند. از این گذشته، بیل مطمئناً در آن پیروزی ها مسافر نبود. همانطور که او در فینال در سالهای 2014 ، 2016 و 2018 نقشهای اساسی را ایفا کرد.

8. دنی آلوز

دنی آلوز با چشمانی که می تواند در روح شما خیره شود و به اندازه کافی مدال های طلایی را در اختیار داشته باشد تا چشمان اژدها را با حسادت آب کند. دنی آلوز که در این دهه تنها 25 عنوان باشگاه کسب کرده است.

در این صورت، برنده دو کوپا آمریكا باید در این دهه از اوج خود عبور كند. پشتوانه کامل بازی جوان و سریع است، مخصوصاً در دوران مدرن. دنی آلوز هرگز بازی سنتی تمام عیار انجام نداده است، زیرا او بهتر از سایر پشتیبان ها، همیشه ، برای همیشه است.

 

7. فرانک ریبری

فرانک ریبری یکی از بهترین تزئینات بوندس لیگا است و زمان حضور وی در بایرن مونیخ به خاطر فضل باشکوه او روی توپ، عذاب او از پشت های ناامید کننده و یک محصول نهایی ثابت به یاد می آید.

ریبری 12 سال ستاره جناح چپ بایرن بود و 9 بار باور نکردنی موفق به کسب عنوان بوندسلیگا شد. او همچنین لیگ قهرمانان اروپا را برداشته و در سال 2006 با فرانسه به فینال جام جهانی رسید.

با وجود سالهای پیشرفت، مرد فرانسوی کمرنگ همچنان به روشن شدن مرحله فوتبال می پردازد و اکنون بازیکن اصلی تیم مُهیج فیورنتینا است. سرگرمی هرگز با فرانک متوقف نمی شود.

 

6. لوئیس سوارز

ذخایر عاطفی همان چیزی است که سوارز آنرا به وجود می آورد. آنها چیزی هستند که او را از دیگر پیشکسوتان - غیر لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، از دیگر مهاجم نسل خود (روبرت لواندوفسکی) جدا می کند.

بعضی اوقات کنترل می شود ، گاهی اوقات با عواقب وخیم لبریز می شود.

 

5. آندرس اینیستا

وقتی 15 ساله بود، آندرس اینیستا آنقدر تحت تأثیر پپ گواردیولا قرار گرفت كه سرمربی من سیتی (آن زمان یك بازیکن ساده بارسلونا) به طرف ژاوی رفت و گفت: "شما من را بازنشسته می كنید، اما این بچه هر دو ما را بازنشسته می كند."

او در هر دو حساب حق داشت.

اینیستا ممکن است به اندازه برخی دیگر از اعضای این لیست، چشمک زن نبود اما او یکی از بهترین ها بود. هافبکی که سبب شده ظاهر عالی و ساده تر و غیرممکن به نظر برسد.

 

4. سرجیو راموس

از آغاز دهه گذشته، راموس دو عنوان قهرمانی لالیگا، چهار لیگ قهرمانان اروپا، چهار جام باشگاههای جهان، کوپا دل ری را دو بار (رها کردن یکی از بس حامل تیم)، یورو و جام جهانی کسب کرده است.

با وجود همه ایرادات و اختلاف نظرها، او هنوز هم در اوج فوتبال که در تیم جهانی سال فیفاپرو نامگذاری شده وارد سال 2020 می شود تا حدودی به طرز مشکوکی به ذهن شما خطور می کند، اما هنوز هم در آنجاست.

مو تغییر کرده است، دندان ها سفیدتر شده اند، ریش ریخته شده و خال کوبی ها اضافه شده اما راموس هنوز شکارچی جلوی اوج است، هنوز هم مرکز پشت صندوقدار، هنوز هم Big Bad Football  و هنوز هم یکی از بزرگترین های فوتبال است.

 

3. لوکا مودریچ

شما می دانید دلیل لوکا مودریچ شماره سه در لیست بزرگترین فوتبالیست های دهه گذشته است، چیست؟

ساده است: لوکا مودریچ یکی از سه بازیکن در طی دهه گذشته برای کسب توپ طلا است.

 

2. کریستیانو رونالدو

در مورد کریستیانو رونالدو که قبلاً هزار بار گفته شده چه چیز دیگری می توانید بگویید؟

این مردی است که دارای پنج توپ طلا، پنج عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و 700 گل دوران حرفه ای برای باشگاه و کشور، با این حال که هرگز واقعاً راضی نیست و سخت تر از هر کسی کار می کند تا اطمینان حاصل کند که به اهداف همیشه بالاتر خود می رسد.

استعدادی که به تنهایی می تواند تاکنون بازیکنی کسب کند و رونالدو آن را از سنین پایین درک کرده است. فداکاری کامل او به هنر و صنعت برای هیچ کس دوم نیست، در حالی که توجه شگفت انگیز به جزییاتی که وی به دنبال آن است، چیزی است که او را بیش از یک دهه در چنین سطح بالایی نگه داشته است. اکثر بازیکنان هرگز به سطح او نمی رسند، مطمئنا هیچ کس نمی تواند آن را برای مدت طولانی متحمل شود، فقط یک نفر دیگر ...

 

1. لیونل مسی

و حالا بهترین.

مسی ششمین کفش طلای اروپایی خود را با 36 گل و 72 امتیاز در فصل 2018-19 دریافت کرد. هیچ فوتبالیست فعلی قابل مقایسه با لیونل مسی نیست. نه یکی این بسیار باورنکردنی است، نه فقط به این دلیل که کریستیانو رونالدو وجود دارد، بلکه به این دلیل که از زمان شکست وی در تمام این سالها تعداد بازیکنانی که سعی در تقلید او داشته اند بسیار مبهم بوده است.

هر کشوری در تمام قاره ها دارای حق ثبت اختراع خاص خود یعنی مسی است، مسی آلمانی (مارکو مارین، مسی اسکاتلندی (رایان)، مسی کوریای شمالی (جونگ ایل گوان) و...

بعضی از آنها به اندازه کافی احمق بوده ایم تا به خود ایمان بیاوریم. اما اینها همه تقلید جعلی هستند.

آنها در مقایسه با قهرمان خمیر کمرنگ هستند. زیرا وقتی همه این کارها گفته شده و تمام شده، این جهان تنها به اندازه کافی بزرگ است که بتواند یک فوتبالیست 5'7 تحت درمان با هورمون رشد باشد. و او نیازی به پیشوند ملی ندارد.

او فقط مسی است. یا GOAT.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала