نبیل: شماری از والیان ولایت ها به نفع «غنی» تقلب کرده اند

© Photo / Facebook/RNنبیل: شماری از والیان ولایت ها به نفع «غنی» تقلب کرده اند
نبیل: شماری از والیان ولایت ها به نفع «غنی» تقلب کرده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت، که شماری از والیان به نفع رئیس جمهوری کنونی تقلب کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، رحمت‌الله نبیل یکتن از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید، والیان پکتیا، ننگرهار، کندهار و هلمند در روز انتخابات ریاست جمهوری به نفع تیم دولت‌ساز به رهبری اشرف غنی تقلب کرده‌اند.

نبیل: حکومت تلاش دارد تا آرای غیر شفاف را وارد سیستم بسازد - اسپوتنیک افغانستان
نبیل: حکومت تلاش دارد تا آرای غیر شفاف را وارد سیستم بسازد

به گفتۀ آقای نبیل، تقلب به گونۀ منظم صورت گرفته است و شماری از افراد نیز به هدف تقلب از ولایت‌ها به کابل خواسته شده بودند.

در همین حالف دین‌محمد عظیمی معاون کمیسیون مستقل شکایات انتخابات در گفت‌وگو می‌گوید، بیشتر شکایت‌ها در ولایت‌های ننگرهار، بلخ، خوست، کندهار، کابل و هرات ثبت شده است.

به گفتۀ آقای عظیمی، بیشتر شکایت‌ها از سوی تیم دولت‌ساز به رهبری اشرف غنی و تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله درج شده است.

آقای عظیمی می‌گوید، فهرست کارمندان دولتی که مرتکب جرایم انتخاباتی شده‌اند به آنان رسیده است، اما وی از افشای نام افراد خودداری می‌کند.

به گفتۀ معاون کمیسیون شکایات انتخاباتی، ۵۴ تن از مقام‌های بلندپایۀ حکومتی به دلیل شرکت در کمپاین‌های انتخاباتی یا تخطی جریمۀ نقدی شده‌اند و در پیوند به 970 پروندۀ تخطی و جرایم انتخاباتی شماری از افراد به مراجع عدلی و قضایی معرفی شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала