پرچم ملی سوریه در پاسگاه مرزی با ترکیه به اهتزاز درآمد

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر پرچم ملی سوریه در پاسگاه مرزی با ترکیه به اهتزاز درآمد
 پرچم ملی سوریه در پاسگاه مرزی با ترکیه به اهتزاز درآمد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای ارتش سوریه پس از کنترل شهر عین العرب (کوبانی) در حال حرکت به سوی منطقه "سوق الهال" در شمال این شهر و در فاصله صد متری با نقطه مرزی با ترکیه هستند.

به گزارش اسپوتنیک، ارتش سوریه وارد شهر عین العرب (کوبانی) در مرز این کشور با ترکیه شد؛ پیش از این کنترل کامل شهر "منبج" و شهرک های اطراف در اختیار نظامیان سوری قرار گرفته بود.

سربازان سوری همچنین پرچم ملی این کشور را در بالای پاسگاه مرزی برافراشتند.

ورود نیروهای سوری به مناطق کردنشین بر اساس توافقی صورت گرفت که با نظارت روسیه میان دولت سوریه و منطقه خودمختار کردهای شمال شرق سوریه، امضا شده بود.

واکنش بشار اسد به عملیات ترکیه در شمال سوریه  - اسپوتنیک افغانستان
واکنش بشار اسد به عملیات ترکیه در شمال سوریه

یکتن از اعضای نیروهای دفاع شخصی کرد در صحبت با اسپوتنیک گفت: "ارتش سوریه برادران ما هستند. ما از سال 2011 برای سرزمین های خود می جنگیم. ترک ها می دانند که ما چگونه می جنگیم. با تمام ارتش آنها هنوز نمی توانند شهر کوچک راس العین را بگیرند. اگر ترک ها می خواهند به اینجا حمله کنند ، ما با سوریه هستیم. ارتش دو برابر سریعتر از هر زمان دیگر حمله آنها را دفع خواهد کرد".

این اقدام با عبور نیروهای ارتش سوریه از رودخانه فرات و تجمع آنها در نزدیکی پل «قره قوزان» واقع بر روی این رودخانه در نزدیکی عین العرب و تدارک برای ورود به این شهر صورت گرفت.

پس از آغاز حمله ارتش ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه "نیروهای دموکراتیک سوریه" (قسد) خواستار حمایت دمشق برای حفظ مناطقی شدند که از زمان بیرون راندن تروریست‌های داعش کنترل آن را در اختیار دارند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز نهم اکتبر از آغاز عملیات نظامی جدید ارتش این کشور موسوم به "چشمه صلح" در شمال شرق سوریه خبر داد؛ اقدامی که با واکنش تند بسیاری از کشورها بویژه کشورهای عربی و غربی رو به رو شده است.

این سومین عملیات نظامی ارتش ترکیه در خاک سوریه است؛ پیش‌تر نیز انقره در دو عملیات سپر فرات و عملیات شاخه زیتون با همکاری گروه‌های مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله  شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала