کشته شدن 34 جنگجوی طالبان در سه ولایت

© AP Photo / Pakistani Taliban handoutکشته شدن 34 جنگجوی طالبان در سه ولایت
کشته شدن 34 جنگجوی طالبان در سه ولایت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان 16 روستا را در دند غوری، دند شهاب الدین کیله گی ولایت بغلان پاک سازی کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز،  جنرال عباس توکلی فرمانده نیروهای ارتش ملی در بغلان گفت: در ۴۸ ساعت گذشته دست کم ۲۱ جنگجوی گروه طالبان مسلح در این ولایت کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شده اند.

کندوز  - اسپوتنیک افغانستان
آزادسازی ولسوالی دشت ارچی کندز از تصرف طالبان

وی افزود، که این عملیات همچنان ادامه دارد و نیروهای افغانستان در حال پیشروی به سوی روستاهای «احمدزی ای» و «جوی نو» دند غوری اند.

در همین حال، در نتیجه عملیات تصفیوی نیروهای ارتش و امنیتی کشور در ولایت ها کندز و تخار دست کم ۱۳ جنگجوی طالبان کشته شدند.

سپاه ۲۱۷ پامیر در خبرنامه ای نوشت: در ادامه عملیات مشترک تصفیوی نیروهای امنیتی، روستای «ملا قلی» ولسوالی «دشت ارچی» کندز از وجود طالبان پاکسازی شده است.

در خبرنامه آمده است، که در این رویداد شش طالب مسلح کشته و سه تن دیگر آنان زخم برداشته اند.

بر اساس خبرنامه، نیروهای افغانستان پنج شهروند پاکستانی به شمول یک زن و دو کودک را بازداشت کرده اند و یک ذخیرگاه مهمات، پنج عراده موتر رنجر، دو عراده موتر هایلکس گروه طالبان نیز به دست این نیروها افتاده است.

همچنان، نیروهای افغانستان بازار «عمری» و روستای «ارپلی» ولسوالی درقدر ولایت تخار را از کنترل طالبان آزاده کرده اند و تا هنوز ۷ جنگجوی طالبان به شمول یک سرگروه آنان به نام «عصمت الله حبیب زاده» کشته شده اند.

از سوی هم طالبان مسلح در خبرنامه گفته اند، که آنان حملات پسین حکومت را در پلخمری عقب زده اند و به نیروهای پولیس بغلان نیز تلفات بیشتری وارد کرده اند. اما این گروه در مورد رویدادهای تخار و کندز تا هنوز چیزی نگفته است.

در همین حال، گروه طالبان ادعا کرده است که ۴۵ سرباز افغانستان تسلیم این گروه شده اند؛ ادعای که تا هنوز مقام های امنیتی کشور درباره آن دیدگاه شان را بیان نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала