کمیسیون انتخابات: زمان اعلام نتیجۀ ابتدایی انتخابات شام امروز مشخص می‌شود

© Photo / کمیسیون مستقل انتخاباتکمیسیون انتخابات: زمان اعلام نتیجۀ ابتدایی انتخابات شام امروز مشخص می‌شود
کمیسیون انتخابات: زمان اعلام نتیجۀ ابتدایی انتخابات شام امروز مشخص می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون انتخابات می‌گوید که تصمیم نهایی‌ در پیوند به زمان اعلام نتیجه‌ی ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری را شام امروز مشخص می‌کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، بر اساس جدول بندی کمیسیون مستقل انتخابات امروز شنبه 27 میزان باید نتیجه‌ی ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام می‌کرد اما این کمیسیون امروز موفق به اعلام نیتجه‌ی ابتدایی انتخابات ششم میزان نشد.

رونمایی تغییر فاحش در شمار رأی‌دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
رونمایی تغییر فاحش در شمار رأی‌دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

قرار است شام امروز رهبری کمیسیون مستقل انتخابات تصمیم نهایی‌اش را در پیوند به زمان اعلام ابتدایی نتیجه انتخابات با رسانه‌ها در میان بگذارد.

حبیب‌الرحمان ننگ، رئیس دبیرخانه‌ی کمیسیون مستقل انتخابات می‌‌گوید که امشب تصمیم نهایی‌شان را در باره‌ی زمان اعلام نتیجه‌ی ابتدایی مشخص می‌کنند.

با این حال، دسته‌های انتخاباتی دولت‌ساز و ثبات وهمگرایی می‌گویند که در صورتی‌که کمیسیون مستقل انتخابات موفق به تامین شفافیت شود، تاخیر در نتیجۀ ابتدایی انتخابات را می‌پذیرند.

شفافیت روند شمارش رای‌ها و پذیرش نتیجۀ انتخابات از سوی نامزدان، دو موضوع جنجال‌ برانگیز تمام انتخابات‌های پیشین بوده است.

حال دیده شود که کمیسیون مستقل انتخابات چه زمانی موفق به اعلام نتیجه ابتدایی انتخابات خواهد شد و این نتیجه تا چه حدی مورد پذیرش نامزدان ریاست‌جمهوری و جامعه‌ی جهانی قرار خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала