ایران به افغانستان برق صادر می‌کند

© Sputnik / Sergey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر ایران به افغانستان برق صادر می‌کند
ایران به افغانستان برق صادر می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشور جمهور اسلامی ایران می‌خواهد مشکلات برق در افغانستان را حل بسازد.

به گزارش اپوتنیک به نقل از ایسنا، رضا اردکانیان، وزیر انرژی و آب برق ایران در سفری که او با همراهانش در ماه جولای به افغانستان داشت، طی آن تفاهم‌نامه‌ای برای پیشرفت همکاری‌های دو کشور در زمینه صنعت برق امضا شد. طی این تفاهم‌، دو طرف بر ادامه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های «ساخت و ساز تعمیرها تجهیزات فرسوده انتقال برق»، «ساخت خط زرنج»، «سنکرون کردن شبکه‌های دو کشور» و دیگر مسایل از قبیل صنعت برق تاکید کردند و قرارداد صادرات برق ایران به افغانستان برای یک سال دیگر تمدید شد.

تاجیکستان صادرات برق به افغانستان را متوقف ساخت - اسپوتنیک افغانستان
تاجیکستان صادرات برق به افغانستان را متوقف ساخت

همچنان این تفاهم نامه در  20 ماه فبروری آماده شده بود که موضوع فراهم سازی برق میان این دو کشور درج شده بود، و گفته شده است که هدف این سفر نزدیک سازی ارتباط فنی بین صنعت دو کشور گفته شده است و در این سفر به تفاهم رسیدند و امضا شد.
رضا اردکانیان، در گفتگو با رسانه‌ها این خبر را تائید کرده و گفته است که ایران آماده صادر برق به افغانستان است، و نیز گفته است که صادرات طبق برنامه انجام می‌شود، اما میزان آن نسبت به نیاز بزرگ افغانستان به ایران محدود است.
اردکانیان افزود: در سفر اخیرمان به کابل و هم‌چنین هیات همراه شامل مدیران ارشد صنعت برق مذاکرات عالی در این زمینه صورت گرفت و توانایی ازدیاد انتقال برق به افغانستان وجود دارد.
رضا گفت: تفاهم نامه که میان ایران و افغانستان رسید قسمت کمی از نیازمندی‌های افغانستان را پوره خواهد کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала