ربوده شدن شش عضو کاروان صلح خواهان هلمندی در لوگر توسط طالبان

© Photo / Bismillah Watandost FBربوده شدن شش عضو کاروان صلح خواهان هلمندی در لوگر توسط طالبان
ربوده شدن شش عضو کاروان صلح خواهان هلمندی در لوگر توسط طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاروان صلح خواهان هلمندی از ربوده شدن شش عضو این حرکت مردمی در ولایت لوگر توسط طالبان خبر داد.
طالبان چهار عضو کاروان صلح هلمند را ربودند - اسپوتنیک افغانستان
طالبان چهار عضو کاروان صلح هلمند را ربودند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، منابع از حرکت مردمی صلح خواهان هلمندی امروز(شنبه۲۷میزان) تأیید کرده اند، که شش تن از اعضای این گروه در مربوطات ولایت لوگر از سوی طالبان در حالی ربوده شدند که میخواستند در یک گردهمایی مردمی در منطقه شهرک- پل علم، مرکز این ولایت شرکت کنند.

منابع گفته اند، که حاجی نکیزاده، زمری زلاند، عبدالحمید خنجری، عبدالمالک مالکی، حاجی صاحب و مولوی مظلوم یار، شش تن از کسانی استند که از سوی طالبان ربوده شده اند، اما طالبان تا اکنون ربودن این شش تن را نه پذیرفته اند.

این درحالیست، که نزدیک به پنج ماه پیش نیز طالبان ۲۵تن از اعضای این حرکت را در ولایت هلمند با خود برده بودند و به گفته این گروه که طالبان میخواست با آنان درباره پروسه صلح صحبت نمایند.

یادآوری می کنیم، که کاروان صلح خواهی هلمندی، پس از چند مدت اعتراض و تحصن شماری از جوانان ولایت هلمند نسبت ناامنی، در ماه حمل سال ۱۳۹۷در این ولایت شکل گرفت.

این کاروان که شماری شان به بیش از بیست تن می‌رسید، پس از پایان اعتراض‌ها در هلمند با پای پیاده به کابل آمدند و سپس به ولایت‌های شمالی کشور رفتند. خواست اصلی آنان، اعلام آتش‌بس و آغاز مذاکرات صلح میان حکومت و طالبان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала