واکنش ایران به حمله تروریستی ننگرهار

© Photo / IRNAواکنش ایران به حمله تروریستی ننگرهار
واکنش ایران به حمله تروریستی ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اقدام تروریستی در مسجدی واقع در ولایت ننگرهار افغانستان را محکوم و با دولت و ملت افغانستان ابراز همدردی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران شام جمعه (26 میزان)  اقدام تروریستی در مسجدی در ولایت ننگرهار را که  منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از نمازگزاران شد، محکوم کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران ضمن تسلیت به دولت و ملت افغانستان به‌ویژه خانواده قربانیان این اقدام وحشیانه با آنان ابراز همدردی کرد.

موسوی تصریح کرد: این اقدام تروریستی و هدف قرار دادن نمازگزاران بی‌دفاع در حین ادای نماز جمعه و در خانه خدا نشان از خوی پلید و اهداف شیطانی تروریست‌ها برای ایجاد فتنه و تفرقه میان مردم مسلمان افغانستان و تداوم ناامنی و بی‌ثباتی در این کشور همسایه و مسلمان دارد.

به گفتۀ مقام‌های محلی ننگرهار، در حوالی ساعت یک و نیم پس از چاشت (جمعه، 26میزان) هنگامی رخ دادند که نمازگزاران در حال ادای نماز جمعه در این مسجد بودند.شمار قربانیان این انفجار بیش از 60 کشته و دست کم  100 زخمی گزارش شد.

گواهان رویداد، گفتند که درنتیجۀ این انفجارات، سقف این مسجد فروریخته‌است.  تاکنون هیچ گروهی مسؤولیت این حمله را به عهده نگرفته‌است، اما گروۀ طالبان این انفجارها را نکوهش کرده‌است.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала