تظاهرات نیم میلیونی بارسلونا وارد پنجمین روز خود شد

© Sputnik / Javier Luengo /  مراجعه به بانک تصاویر تظاهرات نیم میلیونی بارسلونا وارد پنجمین روز خود شد
  تظاهرات نیم میلیونی بارسلونا وارد پنجمین روز خود شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعتراضات در کاتالونیا وارد پنجمین روز خود می‌شود و در این اعتصاب سراسری که باعث متوقف شدن بسیاری از فعالیت‌ها در این شهر شده است بیش از نیم میلیون نفر شرکت دارد.

به گزارش اسپوتنیک، پولیس بارسلونا اعلام کرده که بیش از نیم میلیون طرفدار استقلال کاتالونیا در تظاهرات در مرکز بارسلونا شرکت نموده اند.

 معترضان کاتالونیایی در ادامه اعتراضاتشان در شهر بارسلونا باعث تعطیل شدن یک کلیسای مشهور این شهر و همچنین به عقب افتادن تاریخ بازی فوتبال تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید شدند.

در اثر اقدامات معترضانی که از صدور احکام زندان برای رهبران جدایی طلب کاتالونیا عصبانی بودند، فعالیت راه ‌آهن این منطقه متوقف شده و بسیاری از جاده‌ها مسدود شدند.

مقام‌ها اعلام کردند که با توجه به وضعیت به وجود آمده، بازی تیم‌های فوتبال رئال مادرید و بارسلونا که قرار بود در تاریخ 26 اکتبر برگزار شود به تعویق افتاده است.

 یک تظاهرات بزرگ نیز در نزدیکی دانشگاه این شهر در دست برگزار بود و صدها هزار تن از دیگر معترضان از سراسر منطقه کاتالونیا به شهر بارسلونا رفتند.

معترضان دست کم 20 جاده مهم از جمله یک گذرگاه مرزی با فرانسه را با یک تحصن مسدود کردند.

همه پرسی استقلال کاتالونیا که در اول اکتبر ۲۰۱۷ برگزار شد، هرچند هزینه‌هایی را به مادرید تحمیل کرد، اما برای کاتالان‌ها سرانجام خوشی نداشت. مادرید همه‌پرسی را نپذیرفت و حتی در همان روز برگزاری انتخابات هم، درگیری‌هایی میان پلیس مرکزی با برگزارکنندگان انتخابات در برخی حوزه‌های رای‌گیری گزارش شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала